5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Bas de Zwart

GPS storing iPhone 5

Beste lieden,

Ik heb sinds gisteren een rare storing op het GPS-systeem. Gisteren wilde ik navigeren in de auto van Zoetermeer naar Nootdorp, echter de locatie waar ik vandaan klopte niet, dan even weer wel, het haperde verschrikkelijk.
    Vanochtend met de fiets naar Gouda met Runkeeper en Strava heb ik allerlei records gehaald. Reden: het GPS signaal stuurde me veel te veel dat. ik ben op de kaart kris kras door de lucht gevlogen en heb bijna de dubbele afstand gereden. Zou het helpen om het toestel te herstarten?
    Bedankt!

Bijdrager
    Melbuuln

Probeer eerst een hard-reset want dit lost de meeste wazige problemen op.

Sleepknop en Homeknop tegelijk indrukken en los laten als het Apple logo in beeld komt.
    Deze “reset” verwijderd geen data van iPhone !!!

Bijdrager
    Buzz

Nou, ik denk dat je dit het beste zelf kan uitproberen. Eerst gewoon uit en aan, als dat niet helpt kan je altijd nog een hard-reset proberen.

Bijdrager
    Rickje

Wat jullie noemen is volgens mij NIET een hard-reset, maar een soft-reset.

Alle data, instellingen etc. etc. blijft namelijk gewoon behouden.

Bijdrager
    Buzz

Inderdaad, een soft reset. Volgens mij is zo’n (soft) reset alleen nodig als je iPhone volledig is vastgelopen en niet meer reageert. Ik denk dat in dit geval het uit- en aanzetten hetzelfde effect zal hebben. De iOS software wordt dan opnieuw geladen, en eventuele software bugs in de positiebepaling zullen niet meer actief zijn. Als de positiebepaling het nog steeds niet goed doet zal het aan de hardware kunnen liggen.

Het zou voor mensen die hier in de toekomst met hetzelfde probleem langskomen handig zijn als Bas de Zwart kan laten weten of het uit- en aanzetten al heeft gewerkt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.