8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    IAmBeeblebrox

gps software voor Mac OS X

Sinds kort heb ik een Garmin GPSmap 60 CSx aangeschat voor op de mtb en mijn toerfiets (fietsvakantie). Ik heb de Mac software van Garmin voor de Mac (RoadTrip) gedownload en ik ben niet heel erg enthousiast. Zo vind ik de performance niet echt goed en is het programma niet stabiel (het crasht bij mij regelmatig). Echt gebruikersvriendelijk is het ook al niet. Ik heb ook een VM met Windoze en Mapsoure maar ook daar ben ik niet heel erg tevreden over (want ook traag). Laatste optie voor mij zou zijn om Mapsource om een aparte Windows bak te gebruiken (ik heb er nog eentje die ik eigenlijk meer onder Ubuntu dan Windows gebruik).

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ik te kritisch ben, maar ik hoop het niet;-)

Heeft er iemand ervaring met GPS software voor de Mac? Ik weet dat er alternatieven zijn, maar zijn die ook de moeite waard? Ik wil wel gebruik maken van de kaarten van o.a. OnRoute.

Alle info is welkom. Ik hoop mijn GPS toch goed met de Mac te kunnen gebruiken.

Alvast bedankt,

Leon

Bijdrager
    MacX

Misschien heb je iets aan trailrunner, voor lopen en fietsen.

Bijdrager
    IAmBeeblebrox

Ik ga Trailrunner eens uitproberen. Ziet er interessant uit …

Bijdrager
    MacX

Ik laat er mijn hond mee uit, vindt hij erg leuk, komen overal. Ik log de wandelingen met mijn iPhone en verwerk ze met trailrunner. Niet nuttig, wel leuk

Bijdrager
    IAmBeeblebrox

Op het eerste gezicht een leuk programma om tracks in te beheren, te maken en dergelijke. Ik kan echter geen routes laten uitrekenen en geen mapsource kaartmateriaal importeren. Ook het uploaden en downloaden van kaarten en tracks naar en van de GPS wordt volgens mij niet ondersteund.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Bijdrager
    ultem

Ik heb hetzelfde probleem, ik vind de Garmin software voor de Mac niet prettig werken: onstabiel en niet gebruikersvriendelijk.

Ik gebruik nu MapSource op een Windowsbak om mijn Quest te beheren.

Jammer, gemiste kans van Garmin…..

Bijdrager
    jha
    ”IAmBeeblebrox”

Laatste optie voor mij zou zijn om Mapsource om een aparte Windows bak te gebruiken (ik heb er nog eentje die ik eigenlijk meer onder Ubuntu dan Windows gebruik).

Zou ik je niet adviseren. De software voor Windows is weinig beter dan Roadtrip. Eerlijk gezegd heb ik met Roadtrip (nog) geen last gehad van crashen. Dat het niet supersnel is, ben ik met je eens, maar dat is helaas met veel recente software zo. Het wordt allemaal logger en uitgebreider, maar dat heeft wel consequenties…
    Ik ben wel benieuwd naar TrailRunner.

Je GPSmap 60 CSx is overigens wel een goede keus! Ik heb hem ook en ben ik erg blij mee.:)

Bijdrager
    IAmBeeblebrox

Ik ben nu even aan het spelen met Trailrunner. Heel aardig programma. Vooral geschikt om GPS tracks mee te beheren, bekijken e.d. Werkt standaard met content van MS Virtual Earth en OpenStreetMap. Het detailniveau van met name die laatste is indrukwekkend. Ik heb het dan over de omgeving Nijmegen.

Ik weet nog niet hoe ik de OnRoute kaarten kan importeren. Daar moet ik nog naar kijken.

Nadeel is wel dat ik al een paar keer een onverklaarbare crash had. Zelfs toen ik gewoon naar een track op een kaart aan het kijken was :-(.

Ik evalueer verder.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.