5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MeesterPietje

GPS Route 66

Beste Allemaal,

Wie heeft er ervaring mee om een GPS receiver te koppelen aan de Mac ?
    Ik heb een Adapt Nemerix gekocht, maar weet niet hoe ik het zaakje kan koppelen…

Bijdrager
    Deskman

Als het een standaard GPS muis is moet Route 66 ‘m herkennen. Zo niet dan zal er niet veel aan te doen zijn.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

er is al vaker over geschreven
    kijk hier eens

Bijdrager
    macpro

Dit is een driver die ik heb geprobeerd met een onbekend merk GPS module:

http://www.clover.se/ct/Datablad/usb_data_cable/ProlificUSBSerialOSX1.0.6.pkg.zip

Bijdrager
    MeesterPietje

Beste allemaal,
    bedankt voor jullie reacties.
    Na een weekendje sleutelen ben ik erachter hoe het zit:

1. De meeste bluetooth apparaten met het NMEA protocol > 2.0 werken feilloos, zonder driver.
    2. Voor USB GPS is er blijkbaar een generic driver voor de mac (zie bericht hiervoor)
    3. Route 66 werkt ook feilloos EN heeft nu een UPDATE uitgebracht, die voor een veel snellere verbinding zorgt. Dwz 1 seconde vertraging ipv 6 seconden. Dus toch meer real-time GPS.
    4. In de FAQ van Route 66 staat beschreven hoe je de koppeling kunt maken:
    – eerst via systeemvoorkeuren/bluetooth de gps module met de computer laten communiceren
    – vervolgens via Programmas/Hulpprogrammas/Bluetooth serieel een seriele poort voor het bluetooth toestel aanmaken (SPP poort kiezen, en ook ergens RS-S20 of zoiets ipv het modem)

Wat mij betreft werkt het uitstekend.

Ik kocht dus de ADAPT van Nemerix voor 109 euro (wil geen reclame maken) maar het werkt perfect.:lol: :lol: :lol:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.