7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    VAW

GPS plots stuk?

Sinds een dikke twee weken doet de gps van mijn iPhone 3G niets meer. In Maps krijg ik enkel nog zo’n grote cirkel met een onnauwkeurige locatieaanduiding. De echte blauwe speld verschijnt niet meer.

Is hier een verklaring voor of is ie gewoon stuk? Ik heb al vanalles geprobeerd; buiten, in de auto, in huis, op verschillende locaties: van Mortsel tot Antwerpen tot Schoten tot Gent, nergens geeft hij iets. Ook iPhone heropstarten of een paar keer de locatievoorzieningen in de instellingen aan en uit zetten helpt niet.

Iemand suggesties?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Ook al wordt het GPS genoemd, het is een speciale versie van GPS. Je blijft internet nodig hebben om de locatie te kunnen bepalen. Kan je op die momenten wel gewoon internetten?

Bijdrager
    VAW
    ”NickSmits”

Ook al wordt het GPS genoemd, het is een speciale versie van GPS. Je blijft internet nodig hebben om de locatie te kunnen bepalen. Kan je op die momenten wel gewoon internetten?

Je hebt totaal géén internet nodig om je locatie aan te duiden. Je hebt internet nodig om de kaarten op te halen. Ik kreeg overigens wel gewoon de grote ronde cirkel op kaarten. Ik had dus gewoon 3G verbinding. Het enige wat ik niet meer krijg is de exacte locatie, de blauwe speldenkop.

Je moet overigens eens proberen om je locatie te bepalen in maps zonder internet. Je krijgt dan gewoon een grijs vlak met een locatie-bepaling (een blauwe cirkel of zoals – bij mij althans – vroeger een blauwe speldenkop).

Bijdrager
    bebitoes

Ik heb een enkele keer hiermee problemen vooral als je wat verschillende gps apps door elkaar gebruikt. Bij mij werkt een harde reset altijd goed. Ik neem aan dat je dit al hebt gedaan?

succes

Moderator
    Pete.Z
    ”NickSmits”

Dat is dus onzin,jammer genoeg blijft dit hardnekkig terugkeren.

Je kan ook zonder internet gewoon de GPS gebruiken.

Bijdrager
    VAW
    ”bebitoes”

Ik heb een enkele keer hiermee problemen vooral als je wat verschillende gps apps door elkaar gebruikt. Bij mij werkt een harde reset altijd goed. Ik neem aan dat je dit al hebt gedaan?

succes

Wat bedoel je met een harde reset? Een aantal seconden de home en sleep/wake button samen induwen? Dat heb ik ook al geprobeerd. Een herstel via iTunes heb ik nog niet gedaan, heb geen zin om al mijn smsjes, highscores etc kwijt te raken.

Bijdrager
    VAW
    ”VAW”
    ”bebitoes”

succes

Wat bedoel je met een harde reset? Een aantal seconden de home en sleep/wake button samen induwen? Dat heb ik ook al geprobeerd. Een herstel via iTunes heb ik nog niet gedaan, heb geen zin om al mijn smsjes, highscores etc kwijt te raken.

Overigens werkt een volledige herstel via iTunes ook niet. Bah. Ik gok er op dat ie dus effectief gewoon stuk is?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.