12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    STEVEJ0BS

GPS op iPhone 3G werkt niet meer na 2.1.

Het lukt niet om de locatie te bepalen op 2.1.
    Voor 2.1. lukte dit wel.

Ik heb het buiten op verschillende locaties geprobeerd.

Uiteindelijk na een paar minuten wachten krijg ik de melding dat de locatie niet bepaalt kan worden.
    Mijn iPhone-abonnement is nog niet ingegaan (ik kan nog niet bellen)

Heeft iemand een idee wat er fout gaat?

Bijdrager
    madmax

Dat ligt aan de satelliet van T-Mobile;)

Bijdrager
    rvanloosen

Mijn abonnement loopt ook nog niet en ik kan het ook niet. Ook niet voor 2.1

Ik denk dat dat komt omdat het assisted GPS is en dus het gebruik van telefoonmasten vereist is.

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”madmax”

Dat ligt aan de satelliet van T-Mobile;)

Haha
    Ik had vanmiddag een lekke band. Ik denk dat het door T-Mobile komt

Bijdrager
    bgielink

GPS + maps werkt alleen icm met internet (voor de maps) dus je hebt waarschijnlijk eerder gebruik gemaakt van wifi..je iphone heeft nou eenmaal data aanvoer nodig

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ook met Wifi werkt het niet

Bijdrager
    Thoomas

Bij mij werkte GPS ook nog niet toen mijn abonnement nog niet geactiveerd was. Het lijkt misschien vreemd, omdat je denkt dat je voor de GPS geen telefoonmast nodig hebt, maar het is blijkbaar wel zo. Ik zou dus gewoon even wachten totdat je abonnement geactiveerd is, hoogstwaarschijnlijk werkt het dan wel.

Bijdrager
    enigmacodedname

Dat vind ik dan vreemd, want het heeft kennelijk wel bij je gewerkt voor de 2.1 update. Volgens mij zet Apple er zelf geen restricties in om dat alleen bij de legale aanbieders te laten werken…

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”enigmacodedname”

Dat vind ik dan vreemd, want het heeft kennelijk wel bij je gewerkt voor de 2.1 update. Volgens mij zet Apple er zelf geen restricties in om dat alleen bij de legale aanbieders te laten werken…

Ja inderdaad… voordat ik 2.1. installeerde werkte het perfect. Op 5 meter nauwkeurig.
    Morgen gaat m’n abbo in. Kijken of het dan wel werkt.

Bijdrager
    iphonerox

Wat? Er zit toch een gps chip in de iphone?
    Triangulation was bij de 1.x het geval, aan de hand van de masten.

Denk niet dat tomtom zich zou bezighouden met gps software als het gebaseerd was op zendmasten!

Bijdrager
    Pretorian

GPS werkt soms niet als je geen bereik hebt, tenminste dat lijkt zo. Het duurt dan gewoon te lang of er zijn geen goede aanknopingspunten. de iphone maakt gebruik van aGPS, waarbij de a staat voor assisted. Dat betekent dat de GPS eerst geholpen wordt door masten wat betreft plaatsbepaling. Met bereik zul je dus sneller en vaker een fix krijgen.
    Toen mijn abo nog niet actief was kreeg ik nergens een fix, behalve toen ik in Frankrijk (vakantie) op de snelweg stond. Toen mijn abo in ging deed ie het overal veel beter en sneller.

Bijdrager
    stalio

Bij mij werkt de GPS alleen via de masten, krijg alleen het bekende viziertje, nooit het blauwe puntje helaas… Wat te doen?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.