7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Jef

GPS ontvanger voor powerbook G3

Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een USB GPS-ontvanger op een powerbook, met de software Route 66 zou je dan over een mobiel GPS systeem beschikken. Ontvangers zijn er van bv. Holux het type GM-200 zie deze link : http://www.plusware.be/detail.asp?lang=nl&curlang=nl&m=1&s=1&req=4&reqid=7232&listpage=1&p=0&query=&meth=1&
    Ik heb dan weer de versie Route 66-België 2000, maar voor zover ik in mijn instellingen kan zien heeft deze versie geen mogelijkheid tot het kiezen van de USB poort (alleen serieel). Dus zal ik niet alleen de ontvanger moeten aankopen, maar ook de software Route 66-Europe voor Mac (deze recentere versie zal wel USB ondersteuning hebben)
    Heeft iemand andere ervaringen of oplossingen?
    Alle info welkom.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Pier

macsupport heeft hier een hele pagina over:

http://www.macsupport.nl/gps.html

Bijdrager
    Torz

Die gele(is een van de goedkopere) op bovenstaande site werkt Prima icbm met dekeyspan usb naar serial pport adapter,deze moet je weer koppelen aan het snoertje van Garmin.
    Overigens heeft hier ook een artikel over ingestaan in Macfan een tijd geleden.

Bijdrager
    Jef

Bedankt voor de reacties al, ik zal mijn Mac Fans eens moeten nazien in welk nummer het precies stond. Ikzelf heb route 66 voor mac maar dan wel route 2000, daar kan ik in het gps venster alleen serieel, modem of infrarood kiezen, dus ik denk dat ik een andere versie van route 66 nodig heb, vermits het van street to street moet zijn zal alleen route Europe proffesional 2001-2002 in aanmerking komen. Is er mischien iemand die deze versie heeft en eens kan zien of je daar wel de mogelijkheid hebt om USB te kiezen in het GPS menu ? Als ik euro 100 moet gaan uitgeven om hetzelf te testen, en het gaat niet, dan ben ik nog geen stap verder en hier in België zijn de winkels zeer zeldzaam van Mac producten, toch zeker in Limburg hier.

Alvast bedankt,

Bijdrager
    Torz

Ik heb gewone versie (macos9) van route 66 Benelux voor de mac en daar werkte het mee.Je kunt hierin voor elke plek op de kaart de gps coordinaten vinden.

Bijdrager
    Torz

Bestaat er een Macosx versie van route 66?

Bijdrager
    Jef

In MacFan nr 36 van September/Oktober 2001 staat een artikel over GPS, daar testen ze de gecarboniseerde versie, ze schrijven dat deze versie gebruik maakt van alle nieuwe mogelijkheden in OS X, maar ze vermelden tevens dat het om een béta-stadium gaat. Ik denk wel dat de laatste versies op OS X aangepast zijn, omdat in het artikel niets dan voordelen staan over de béta-versie, sneller en stabieler.

Groeten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.