23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    olbo

GPS Navigatie 2 Offline?

Ik heb GPS navigatie 2 gekocht, maar heb nog geen kaart gekocht voor offline gebruik. Hoe kun je nu navigeren zonder online te zijn. Ik kan niks vinden dat hier duidelijkheid over geeft, want volgens mij kan het niet.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand uitleggen hoe het precies zit?

Bijdrager
    KarelWillem

Elk navigatie-systeem kan vanzelfsprekend navigeren zonder online te zijn.

Of dacht je dat al die TomTom’s, Navigons en Garmins alleen met Internet werkten?

Je koopt een kaart, die op je iPhone wordt gezet.
    Daarmee navigeert GPS navigatie 2 vervolgens.
    Daar komt geen bitje online data aan te pas.

GPS gaat via de satelliet, en ook dat werkt zonder Internet-verbinding.

Bijdrager
    olbo

Ik heb een ipad zonder 3G. Over een kaart lees ik nergens iets bij deze app.

Misschien begrijp ik GPS niet helemaal.

Bijdrager
    Ir.Bob

@KarelWillem, er zijn anders zat Navigatie apps in de AppStore die geen offline maps ondersteunen. Je zou eerder kunnen zeggen, elke navigatie systeem is online, waar halen de TomToms, de Garmins en de Navigons anders hun updates vandaan?!

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, er zijn er – zoals Waze bijvoorbeeld – die uitsluitend online werken.
    Dat is typisch een ontwikkeling die is ingezet met de komst van iPhones e.d.

Echt goed en betrouwbaar navigeren (denk aan grensoverschrijdend e.d.) doe je echter beter offline.
    En updates doe je gewoon thuis op je WiFi netwerk natuurlijk.

olbo op 17 augustus 2012

Ik heb een ipad zonder 3G. …

Een iPad zonder 3G heeft helemaal geen GPS.
    Dus navigeren kun je daar niet mee. Ja, thuis… als je op je eigen netwerk zit.

Een navigatieprogramma kopen heeft dus in dit geval weinig zin.:wink:

Bijdrager
    olbo

Bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem

Geen dank.:lol:

Navigeren op een iPad zonder GPS is overigens wel mogelijk.

Kosten ± 15 euro voor een GPS-muis, plus een jailbreak.

Werkt uitstekend:

Bijdrager
    Melbuuln

Op gebruik maken van de TomTom carkit + Extender kabel.

Bijdrager
    olbo

Ik heb een tomtom. Maar als je je kaart wilt updaten is er geen genoeg ruimte vrij. Dat was al meteen bij de eerste update. Dan heb ik er meteen genoeg van.

Bijdrager
    KarelWillem

Een ‘hardware’-TomTom?
    Dat gaat dan nergens over. Natuurlijk kun je updaten!
    Mijn zus doet dit regelmatig met haar TomTom.

En werkt dat niet, dan trek je natuurlijk gelijk aan de bel bij TomTom.

Melbuuln op 17 augustus 2012

Of gebruik maken van de TomTom carkit + Extender kabel.

Dat werkt in veel gevallen voor geen meter. (Lees: de meeste extender kabels functioneren daarbij niet + het past standaard niet).

En kost in het ongunstigste geval net zoveel als een compleet navigatiesysteem.

Bijdrager
    olbo

Ja een hardware tomtom.

Bijdrager
    KarelWillem

Enfin, die kun je natuurlijk gewoon een update geven.
    Ik zou er maar eens een telefoontje of e-mail naar TomTom aan wagen dan.

Bijdrager
    olbo

Ik ga er nog eens naar kijken.

Bijdrager
    rrddbb

Hallo,

ik zit met hetzelfde probleem, heb gps navigatie 2 geïnstalleerd, en een kaart van nederland gekocht.
    Hoe kan ik dit offline in de auto gebruiken? Er staat wel bij: je koopt een kaart, bedoel je dan zoals ik het gedaan heb een kaart van b.v. Nederland, en dan? Moet ik de Iphone vliegtuigmodus zetten of iets anders in-uit schakelen?

Gr.

Bijdrager
    KarelWillem

Je moet niks.:lol:

Als je een kaart hebt gekocht en gedownload, wordt er tijdens het navigeren geen data verbruikt.

Iets uitzetten hoeft dus niet.

Bijdrager
    rrddbb

Dank je wel,
    nog een ding, ik heb bij de instellingen van gps navigatie 2 gekeken en daar kun je offline aanvinken, dat heb ik gedaan, en staat ook hybride ( autom. wissel) wat dat betekent weet ik niet, maar waar wat kan ik het beste aanvinken?

Bijdrager
    MBPuser
    Ir.Bob op 17 augustus 2012

@KarelWillem, er zijn anders zat Navigatie apps in de AppStore die geen offline maps ondersteunen. Je zou eerder kunnen zeggen, elke navigatie systeem is online, waar halen de TomToms, de Garmins en de Navigons anders hun updates vandaan?!

Door je TomTom met het bijgeleverde kabeltje aan je computer te hangen b.v.? Lijkt me dat dat niks met het navigatiegedeelte te maken heeft.

Bijdrager
    KarelWillem

Het ‘online/offline/GPS’ verhaal is voor veel mensen nog steeds een onbegrijpelijk geheel.

Bijdrager
    rrddbb

Kan ik dan bij de instellingen van Navigatie 2 het beste offline aanvinken, als ik het offline wil gebruiken?
    en wat betekent hybride (auto wissel) , er staat ook online bij, gebruik de navigatie dan wel data?

Bijdrager
    olbo

Hybride: de software kiest zelf om offline of online te gaan, afhankelijk van de geboden connectie. Dat lijkt mij tenminste het meest voor de hand liggend.

Bijdrager
    rrddbb

Dank je wel, helemaal duidelijk.

Bijdrager
    KarelWillem

Kijk eens: http://www.skobbler.us/apps/navigation

Stel daar al je vragen. Dat lijkt me een betere plek dan hier.

Bijdrager
    olbo

Kan ook, maar dit draadje bestaat nu toch en het kan geen kwaad.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.