18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    guymer

GPS Mac Software – petitie – zegge het voort

GPS Mac software moet er komen!!!!!!!
    Daarom zou ik willen vragen aan iedereen die hierover hetzelfde denkt om onderstaande petitie te willen ondertekenen om gps fabrikanten ertoe aan te zetten om mac software uit te brengen.
    Geef deze link door aan iedereen die met hetzelfde begaan is.
    http://www.gpscity.com/gps/brados/3215.1.12398727029410847560/macsignup.html

Alvast bedankt

Bijdrager
    Whymme

Bijdrager
    suicide

Wilde dat net zeggen, er is toch zal gps software?
    Of net niet bij dat ene gps wat je gekocht hebt?
    Sja dan moet je macsoftware in de selectie meenemen lijkt me.

Bijdrager
    KarelWillem

Er is zelfs een Apple Dealer die allerlei gps-oplossingen heeft voor de Mac.

Dus het lijkt me dat die petitie niet echt nodig is?

Bijdrager
    guymer

Is het dan mogelijk dat de kaarten die toegeleverd worden via MapSource (software gekoppeld aan Garmin) ook via mac software naar de gps kunnen opgeladen worden?
    Of zijn er andere software tools die gedetailleerde kaarteninfo naar de gps sluizen, waardoor routeberekening mogelijk wordt?
    Ik heb het net al afgezocht , maar nog niet echt iets in die richting gevonden!!!
    Ik ben dus niet op zoek naar software die dus louter en alleen waypoints kan overzetten …… het ligt iets ingewikkelder vrees ik
    Tenzij ik hier een verkeerd beeld van heb en verkeerd geinformeerd ben ……. maar dan zou ik dat graag vernemen.
    Ik ben toch niet de enige die naar VPC moet grijpen om alles aan de praat tekrijgen??!!:?

Bijdrager
    Peter Fitskie
    ”sigterm”

Probeer maar eens een MAC-equivalent van Mapsource te vinden. Knappe jongen als je hem vindt. En Mapsource is echt niet voor dat ene gps-je.

Bijdrager
    Peter Fitskie
    ”guymer”

Is het dan mogelijk dat de kaarten die toegeleverd worden via MapSource (software gekoppeld aan Garmin) ook via mac software naar de gps kunnen opgeladen worden?
    Of zijn er andere software tools die gedetailleerde kaarteninfo naar de gps sluizen, waardoor routeberekening mogelijk wordt?
    Ik heb het net al afgezocht , maar nog niet echt iets in die richting gevonden!!!
    Ik ben dus niet op zoek naar software die dus louter en alleen waypoints kan overzetten …… het ligt iets ingewikkelder vrees ik
    Tenzij ik hier een verkeerd beeld van heb en verkeerd geinformeerd ben ……. maar dan zou ik dat graag vernemen.
    Ik ben toch niet de enige die naar VPC moet grijpen om alles aan de praat tekrijgen??!!:?

Ik heb al eens bij GARMIN geinformeerd. Er bestaat geen MAC-versie van gps-software die hetzelfde kan als Mapsource. Zij adviseren het te proberen met VPC.

Bijdrager
    guymer

Dus ……….. ik zou zeggen ………. ondertekenen die petitie

Bijdrager
    Triumph

Van de website route66.com (route66 professional 2004 voor de Mac op DVD)

“What is more, ROUTE 66 Route Professional 2004 also provides support for GPS, enabling you to establish your exact location using satellite navigation and ensuring that you will never lose your way again.”

Maar het lijkt me niet zoals mijn TomTom in m’n PDA. Dus geen stem ga hier links en de volgende afslag rechts enz.
    Puur een lokatie GPS dat je visueel ziet waar je af zou moeten slaan (denk ik)

Bijdrager
    Seven

Hoi

Ik heb zelf een Garmin streetpilot 3 GPS en ik gebruik VPC 6.0 met windows xp erop om de mapsource data te up en te downloaden, dit gaat perfect , maar dan wel met de USB to Serial van sitecom , dat ding kan ook met de hoogste baudrate werken, tot mijn plezier, dat andere ding van keyspan zorgt alleen maar voor foutmeldingen, (met os X),
    het werkt nu allemaal best prima zo, natuurlijk heb ik veel liever dat ze ook voor de mac mapsource software maken, maar daar heb ik na wat telefoontjes naar het hoofdkantoor in engeland toch echt geen hoop meer op.

wat gerelateerde sites:

Home

http://www.cycoactive.com/gps/gps_vpc.html
    http://www.gpsy.com/faq/garmin.html#vpc

groet Seven

Bijdrager
    KarelWillem

Het is me duidelijk…

Ik heb ook getekend.

Bijdrager
    eiko

ik heb ook ff getekend:)

Bijdrager
    Sad

done!

Bijdrager
    suicide
    ”Peter
    ”sigterm”

Probeer maar eens een MAC-equivalent van Mapsource te vinden. Knappe jongen als je hem vindt. En Mapsource is echt niet voor dat ene gps-je.

Lezen?
    Zoals ik al zei software keuze meenemen in de aanschaf van een gps…

Bijdrager
    Deskman

Da’s flauw. Ik gebruik MapSource via een oud toplapje omdat het een eindeloos gezeik is om via VPC het in een gewone GPS te krijgen. Iets anders is het als je het op zo’n datasteentje van Garmin wil zetten, dat schijnt via VPC goed te gaan. Mijn Garmin Map 76 is niet van kaarten te voorzien op mij G4. Alles al geprobeerd en ook met Garmin en (destijds) Connectix gecorrespondeerd.
    Voor het laden van routes, waypoints en tracks is er zat software voorhanden.

Bijdrager
    aperitivo

http://www.gpsy.com/gpsinfo/software.html

GPSy – dat programa kan toch wel degelijk met kaarten omgaan? Of vergis ik me nou?

Sterker, de makers beweren:

The more people who have GPS units on Wintel is also good for the Macintosh market since these people will eventually “forward migrate” to the Mac platform. At first glance it appears that there are more products for the Wintel platform, but the general quality of Windows software as a whole (not just GPS) is lower, so quantity gets made up in quality.

Bijdrager
    Deskman

Die link is alleen een lijstje met verzamelde software…
    MacGPS pro kan ook met kaarten omgaan. Maar dan moet je zelf een kaart scannen en calibreren en dan zie je over de kaart heen je routes en waypoints. Het gaat juist om het samenspel van kaart IN de gps, en kaart op het scherm van je computer en het gebruik van routes en waypoinst. Route^^ kan je positie op de kaart weergeven als je een GPS koppelt, maar weer geen routes uit de GPS downloaden en op de kaart tonen. MacGPS pro moet je zelf met kaarten in de weer. En er is dus geen enkel programma dat de MApSource kaarten de GPS in kan krijgen (is gewoon een transfer van gevertoriseerde kaarten en tabellen met waypoins, kort gezegd). Alleen Wintel software diue Garmin zelf in elkaargeknutseld heeft.

Bijdrager
    wkuik

Stentec uit Heeg (Friesland) heeft in samenwerking met James Associates uit de VS de kaarten van 1800-serie (IJsselmeer, Wadden, Noordzeekust, Zeeland) op CD gezet voor navigeren met MacGPS Pro. Uiteraard onder licentie van de Hydrografische Dienst. Deze eerste Mac CD van Stentec is bijgewerkt met berichten aan zeevarenden (BaZ) tot eind juni 2004.
    Meer info op http://www.stentec.com/

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.