6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ezra

GPS iPhone Kosten

Hallo iedereen,

Even een kort vraagje. Kost het gebruik van GPS geld in het buitenland? (Foto’s maken, Google Maps etc.)

Alvast bedankt!

Ezra

Bijdrager
    BasiX

Nee, het gebruik van GPS is gratis. Het gebruiken van Google Maps vereist echter wel een netwerkverbinding voor het laden van de kaarten. Daar zitten wél kosten aan verbonden.

Bijdrager
    Ezra

Oh oke. Stom van me want vakantie in Indonesië etc heb ik GPS uitgezet omdat ik bang was voor kosten. En aangezien ik nu iLife ’11 heb zie ik niks op de kaart haha maarja thanks!

Bijdrager
    BasiX

Het maken van foto’s had geen enkel probleem geweest! Je had de foto’s dan meteen op een kaartje in iPhoto kunnen bekijken. Zonde!

Bijdrager
    tinus_omt

Als je data roaming aan hebt staan maakt je iPhone wel verbinding om sneller de lokatie te vinden, dus dat moet je wel in de gaten houden.

Bijdrager
    csteelooper

@tinus_omt: Oh ja? Voor locatiebepaling is niet per se een verbinding nodig hoor, zelfs niet met gebruik van A-GPS. Dan is eenvoudigweg ‘dekking’ hebben van het netwerk al genoeg. Ik heb geen enkel snelheidsvewrschil gemerkt met data aan- of uitgeschakeld in Nederland (ik heb data in het geheel vaak uit). Data roaming staat (dus) geheel LOS van GPS-performance en/of -gebruik. Als je in het buitenland niet strikt afhankelijk bent van data moet je het dus uitzetten.
    Wat wél verschil maakt in de snelheid van verkrijgen van een ‘gps-fix’ is wanneer je geen dekking hebt van een mobiel netwerk. Dan kan de iPhone namelijk niet communiceren met de masten en dus de locatie niet afvragen… Hier zeg ik dus nogmaals: dekking is voldoende; een dataverbinding is niet nodig. Probeer het maar eens: zet je toestel in vliegtuigmodus en probeer een fix te verkrijgen. doe dit daarna nog eens terwijl je toestel UIT vliegtuigmodus is, maar géén dataverbinding heeft. Dat gaat veel sneller. Zet je daarna Dataverkeer aan, dan zul je echter nauwelijks verschil merken ten opzichte van wanneer je dataverkeer aan hebt staan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.