17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

GPS iPhone 4: beter dan de 3G?

Overal lees ik recensies over de iPhone 4. Maar ik lees nergens over het GPS gedeelte en of die beter is geworden dan de 3G-versie. Bij de 3G is daar heel veel om te doen geweest omdat de navigatiesystemen daar mee moeten communiceren en dat gaat nooit helemaal vlekkeloos. Valt vaak weg (geen signaal of slecht). Het was dan ook een zwak punt van de 3G.
    Ik heb een iPhone 4 bestelt en ben dan ook benieuwd of mijn TomTom beter gaat werken met de GPS van deze versie.

Hebben jullie daar ervaringen mee?

Bijdrager
    Thoomas

Hier staan enkele ervaringen:
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=950394
    http://www.macrumors.com/2010/06/26/iphone-4-with-improved-gps-accuracy-and-speed-over-3gs/
    http://www.iphonehacks.com/2010/06/iphone-4-vs-iphone-3gs-improved-gps-accuracy-and-speed.html

De GPS in de iPhone 4 is inderdaad beter dan de iPhone 3G. Het schijnt niet schrikbarend veel beter te zijn, maar hij kan een stuk sneller en iets nauwkeuriger je locatie bepalen. Ik had in ieder geval gehoord dat de GPS van de TomTom-carkit nog steeds wel beter is:
    De gps-chip is niet zo spectaculair verbeterd hoor. De TomTom-houder heeft meer effect dan de vernieuwingen in de chip. Alleen jammer dat de iPhone 4 niet goed contact maakt.

Bijdrager
    Gates

Ik had een 3G en binnenshuis kon de locatie niet exact bepaald worden (dan kreeg je een grote blauwe cirkel met ergens een blauwe stip erin) met Google Maps/Kaarten. Maar nu heb ik een test uitgevoerd met de iPhone 4 en mijn locatie kan ook binnenshuis exact bepaald worden (dus alleen de blauwe stip was zichtbaar).

Bijdrager
    paulhek
    Gates op 03 augustus 2010

Ik had een 3G en binnenshuis kon de locatie niet exact bepaald worden (dan kreeg je een grote blauwe cirkel met ergens een blauwe stip erin) met Google Maps/Kaarten. Maar nu heb ik een test uitgevoerd met de iPhone 4 en mijn locatie kan ook binnenshuis exact bepaald worden (dus alleen de blauwe stip was zichtbaar).

LIjkt me vrij logisch,als je dit binnenshuis doet. Misschien gebruikt je iphone binnenshuis wel niet de GPS, maar wifi voor locatiebepaling (dat doet mijn ipad ook). Dat werkt prima, maar inderdaad niet op de meter nauwkeurig.

Bijdrager
    KarelWillem

Als de blauw stip niet pulseert, maakt hij alleen gebruik van WiFi.
    Daaraan kun je simpel zien of je GPS hebt binnen.

Bijdrager
    JaZzMaN251

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=952563

Hier wordt ook meermaals vermeld dat de ontvangst (of toch de ervaringen zoals locken/precisie) beter zijn.
    De chip zou dezelfde zijn als die in de iPad 3G.

Bijdrager
    Gates
    paulhek op 03 augustus 2010
    Gates op 03 augustus 2010

LIjkt me vrij logisch,als je dit binnenshuis doet. Misschien gebruikt je iphone binnenshuis wel niet de GPS, maar wifi voor locatiebepaling (dat doet mijn ipad ook). Dat werkt prima, maar inderdaad niet op de meter nauwkeurig.

1. Ik heb ook nergens gezegd dat het niet logisch is… daar gaat het niet eens om. Wat wel opvalt is dat de iPhone 4 het beter doet dat de 3G onder dezelfde omstandigheden… dus binnenshuis kan deze wel de locatie exact vinden, dit itt de 3G.
    2. Wifi staat uit.

Bijdrager
    GT1988

ik vindt het wel minder op mn iPhone 4 zit er zowel mn 3G als met Wifi ruim 15 meter naast.

Moderator
    Pete.Z

De iPhone 4 is echt veel sneller en nauwkeuriger met GPS dan de voorgangers, werkt echt perfect nu.

Bijdrager
    marcelsteen

Ik heb sinds een paar dagen de iPhone 4 in gebruik. Prachtig ding, alleen de GPS werkt naar mijn idee een stuk slechter.

In Kaarten blijft er nu een rondje om de ‘speld’ heen staan waar de 3GS veel sneller en preciezer kon aangeven waar ik was. Maar vooral de TomTom werkt niet goed meer. Zonder TomTom-houder blijft ie melden dat er slecht GPS-ontvangst is en is ie niet bruikbaar.

Meer vroege bezitters dit probleem?

Bijdrager
    avanti

Wel opmerkelijk dat iedereen weer andere ervaringen heeft.
    Ik moet zelf maar afwachten. Ik heb ‘m nog niet. Wel besteld maar wordt waarschijnlijk pas over 10 weken bezorgd. Hopelijk dat ie eerder komt want mijn iPhone 3G is niet vooruit te branden en zit regelmatig vast.

Moderator
    Pete.Z

Ik heb vanmiddag eens vergeleken, maar waar mijn 3G en 3GS in de Dodge met warmtewerend glas maar heel slecht GPS ontvangst hebben, werkt de iPhone 4 wel goed.

Bijdrager
    LeonDemeijer

Bijdrager
    LeonDemeijer
    marcelsteen op 05 augustus 2010

Ik heb sinds een paar dagen de iPhone 4 in gebruik. Prachtig ding, alleen de GPS werkt naar mijn idee een stuk slechter.
    In Kaarten blijft er nu een rondje om de \\\’speld\\\’ heen staan waar de 3GS veel sneller en preciezer kon aangeven waar ik was. Maar vooral de TomTom werkt niet goed meer. Zonder TomTom-houder blijft ie melden dat er slecht GPS-ontvangst is en is ie niet bruikbaar.

TomTom heeft hier nog nooit zo lekker gelopen!! (lees: hij laadt tenminste snel, en pakt het signaal). Op mijn 3G was het niet te doen om TomTom te draaien, liep constant vast (op welke firmware dan ook), heb echt t idee alsof TomTom op de iPhone 4 echt goed tot zn recht komt!
    Het 3G bereik is op deze telefoon 10x beter, ontvangst idem, en GPS eigenlijk hetzelfde verhaal, al kan dat ook liggen aan dat deze telefoon gewoon 10x sneller is als de 3G…

Bijdrager
    LeonDemeijer

sorry voor de dubbele post, zou niet weten hoe ik hem wegkrijg haha!

Bijdrager
    Trat
    LeonDemeijer op 06 augustus 2010
    marcelsteen op 05 augustus 2010

In Kaarten blijft er nu een rondje om de \\\\\\\’speld\\\\\\\’ heen staan waar de 3GS veel sneller en preciezer kon aangeven waar ik was. Maar vooral de TomTom werkt niet goed meer. Zonder TomTom-houder blijft ie melden dat er slecht GPS-ontvangst is en is ie niet bruikbaar.

TomTom heeft hier nog nooit zo lekker gelopen!! (lees: hij laadt tenminste snel, en pakt het signaal). Op mijn 3G was het niet te doen om TomTom te draaien, liep constant vast (op welke firmware dan ook), heb echt t idee alsof TomTom op de iPhone 4 echt goed tot zn recht komt!
    Het 3G bereik is op deze telefoon 10x beter, ontvangst idem, en GPS eigenlijk hetzelfde verhaal, al kan dat ook liggen aan dat deze telefoon gewoon 10x sneller is als de 3G…

Hmm, op mijn oude 3G draait Tomtom echt goed en ik gebruik niet eens die GPS enhancer kwats. Zelfs met multitasking aangezet is het zeer functioneel. Toegegeven, op een 3GS draait het beter en op een 4 zal het helemaal een feest zijn.

De enige navi die ik slecht heb zien draaien op een 3G is Navigon. Kennis van mij heeft deze gekocht en de laatste versie is echt een drama op een 3G.

Bijdrager
    Trat
    GT1988 op 03 augustus 2010

ik vindt het wel minder op mn iPhone 4 zit er zowel mn 3G als met Wifi ruim 15 meter naast.

Wat bedoel je met 3G en WiFi? Die hebben niet echt iets te maken met je GPS ontvangst. Anderzijds, is bijvoorbeeld Googlemaps niet echt een goede test om te bepalen hoe nauwkeurig GPS is op een paar meter nauwkeurig, puur omdat de kaarten dit ook niet zijn. Verder zul je nooit een GPS systeem aantreffen dat op de meter nauwkeurig is, puur omdat dit slechts tot militaire doeleinden beperkt is en de VS het hele GPS systeem beheerst…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.