7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    akkie

GPS informatie opgeslagen in foto’s?

Ik heb vandaag iLife 09 geïnstalleerd en had gehoopt dat ik -na het opnieuw importeren vanaf mn iPhone 3G- de foto’s met GPS informatie zou terug zien. Maar dat is niet het geval. “Locatievoorzieningen” staat gewoon aan.
    Volgens de handleiding zou dat genoeg moeten zijn. Ben ik de enige bij wie dit niet werkt?

Bijdrager
    ctxppc

je iphone steekt alleen GPS-informatie als vliegtuigmodus uit is en als GPS-informatie binnen 5 seconden te halen is.

Controleer u foto’s op GPS-informatie met “foto’s” > “foto-info” en kijk helemaal beneden; als er coördinaten te zien zijn, hebben uw foto’s GPS-informatie.

En je begint in iPhoto niet met opnieuw importeren maar een algemene locatie van de gebeurtenissen te geven. nochtans is het raar, iPhoto doet het automatisch… :?

Bijdrager
    ctxppc

je moet je foto niet opnieuw importeren! iPhoto ’08 en eerder verwijderen niet de EXIF-informatie met je GPS-informatie maar ze worden niet gebruikt. iPhoto ’09 heeft alleen één extra functie: die informatie daadwerkelijk gebruiken.

Ik hoop dat ik hiermee het misverstand van iLife ’09 en EXIF-data de wereld uit geholpen heb! :mrgreen:

Bijdrager
    akkie

Dank voor jullie reacties.
    Laten we het importeren even loslaten. Ik heb het ook bij nieuw gemaakte foto’s: gps info wordt niet getoond in iPhoto. En ja, locatievoorzieningen staat echt aan op de iPhone.

Bijdrager
    ctxppc

Herstel locatiewaarschuwingen in ‘stel opnieuw in’ in ‘instellingen’. Misschien heb je locatievoorzieningen voor Camera specifiek niet toegestaan (per ongeluk).

P.S.: Toegangscode vereist.
    P.P.S.: Kijk even naar de foto in een vorig artikel op deze post.

Bijdrager
    akkie

Dat is de gouden tip! Dank je wel!!….

Een andere nieuwsgierige vraag: Hoe maak je prinscreens van je iPhone scherm, zoals je in je post heb gedaan? Ik kom dat vaak tegen (zie er ook eentje in mijn eigen bibliotheek staan van mn eigen iPhone), maar weet niet hoe dat moet.

Bijdrager
    ipodtouch

Home knop en sluimerknop tegelijkertijd kort ingedrukt houden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.