13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Rik de Belg

GPS in de auto en Apple

Zijn er mensen die positieve of negatieve ervaringen hebben met GPS in de auto (bvb TomTom, Mio, Garmin, …) en de link naar hun Apple (bvb updaten van kaarten e.d.).
    Ben van plan er een te kopen, maar wil zeker zijn dat hij overweg kan met Apple.
    Route66 op mijn Powerbook met een GPS module is hier niet van toepassing.
    Bedankt !

Bijdrager
    KarelWillem

TomTom zegt Mac te ondersteunen.

En daar houdt het wel op denk ik.

Ik houdt me daar verder helemaal niet mee bezig en heb nu al twee systemen via Virtual PC geïnstalleerd. Doe je ook maar ééns per jaar.

Bijdrager
    loisjuh

Garmin gaat vanaf eind 2006 begin 2007, haar programma’s ook voor mac maken.

dus nog even geduld als je voor een garmin zou willen kiezen.

Bijdrager
    henzepietje

Gaat uitstekend! Doe ik al twee jaar met TomTom en mijn Mac

Bijdrager
    KarelWillem

En zou je dan ook willen vertellen hoe je dat al twee jaar doet en met welke TomTom?

Bijdrager
    pinkie

TomTom en Apple werken prima samen. TomTom heeft een Mac uitvoering van hun synchronisatieprogramma TomTomHome en elke TomTom werkt daarmee. http://www.macupdate.com/info.php/id/21813
    Ook is het zo dat, wanneer je een TomTom via USB met je Mac verbindt, deze als schijf op je bureaublad wordt weergegeven en je kunt alles wat je wilt ero zetten of eraf halen. Of dat nou zo verstandig is laat ik even in het midden maar het kan wel. Kortom, TomTom en Apple; no problem

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, ik was meer benieuwd hoe henzepietje dit al twee jaar doet.
    Bij mijn weten ondersteunt TomTom de Mac pas sinds medio vorig jaar en niet sinds 2004.

Bijdrager
    dimelot

De kaarten downloaden op je TomTom ging niet zo handig, omdat de software die meegeleverd was niet zo tof was.

Nadat ik dit had gedaan werkte het perfect. Intussen staat bijna heel Europa op mijn TomTom Go300

Bijdrager
    Gijs Raggers

Tomtom 5 met de Mac was een regelrechte ramp. Tomtom 6 met de Mac is fantastisch! Ik gebruik het met een Palm Treo 650.

Bijdrager
    henzepietje

Ik kocht de toen duurste TomTom: de 700 denk ik. Gewoon via usb aansluiten op mijn Mac en hopla.
    Op mijn Palm lukte het niet. Dat moet via een Pc. Maar ik had dus een tt met harde schijf.
    Maar flitspalen en andere updates: prima samenwerking met de Mac

Bijdrager
    Griffendahl
    ”henzepietje”

Ik kocht de toen duurste TomTom: de 700 denk ik. Gewoon via usb aansluiten op mijn Mac en hopla.
    Op mijn Palm lukte het niet. Dat moet via een Pc. Maar ik had dus een tt met harde schijf.
    Maar flitspalen en andere updates: prima samenwerking met de Mac

De 700 is bij mijn weten pas een anderhalf jaar (max) uit. Er waren echter voor de classic (de voorganger dus) al een paar third party synchronisatie programma’s die op zich prima voldeden.

Bijdrager
    Mr Van

dus dan staat er een laptop op de bijrijders stoel , plaatjes graag

Bijdrager
    Geedee

Ze hebben hier gelijk ivm TomTom. Destijds syncte TT via TamTam-software. Tegenwoordig gaat het uitstekend via de eigen TomTomHome. Aardig navigatiesysteem overigens: zeer duidelijke kaarten, prima geluidsweergave, goede ontvangst, handig, …

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.