30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)
  • Q:
    Bijdrager
    leaf

gouden tip: Mac OS X Leopard versnellen

zie hier voor het artikel => http://www.robinspeijer.nl/wordpress/2008/06/mac-os-x-leopard-versnellen/

met dank aan Robin Speijer.

Bijdrager
    sanders1515

Oud nieuwe maar toch bedankt;)

Bijdrager
    Vin

dit doe ik al vanaf dat ik mac gebruik. Voor alle apps behalve Illustrator (anders kan je die niet meer updaten!!).

Scheelt vooral ook VEEL ruimte op je hardeschijf!

Bijdrager
    Hacklor

Als ik me goed herinner is dit ook al naar voren gekomen in een van de podcasts. (Weet het niet meer zeker)

Maar het is en blijft een goede tip.

Zo heb ik Photoshop CS3 sneller gekregen. Die duurde altijd zo lang om op te starten.

Bijdrager
    fuen

Jap. Al voorbij gekomen in de podcast.
    Desalniettemin een zeer goede tip. Heb het ook even geprobeerd, en iTunes, safari en lastfm starten op als nooit tevoren.

Waarom staat het standaard toch op al die talen? En is er misschien geen tooltje waar je een app ingooit, en hij vervolgens zelf even al die talen uitzet? Krijg een muisarm van die talen uitvinken.

Bijdrager
    carpebios
    Moderator
    Mac Daddy

Is alleen uitvinken ook genoeg? Of moet je ze echt met het minnetje weggooien?

Bijdrager
    Ian83

Inderdaad oud nieuws, maar wel tof dat je het even post; veel mensen zijn hiervan niet op de hoogte, terwijl het erg handig is. Keep up the good work!

Bijdrager
    killerhvo

eum…? is dit niet 10 keer makkelijker? kun je meteen de PowerPC onderdelen weg gooien.

http://monolingual.sourceforge.net/ :D

Bijdrager
    sanders1515
    ”Mac

Is alleen uitvinken ook genoeg? Of moet je ze echt met het minnetje weggooien?

Echt weg doen.

Bijdrager
    fuen

Briljante app, bedankt beiden!:-)
    Wel nooit geweten dat dat zo’n ruimte scheelt. Heb opeens weer een paar gig meer vrij.

Bijdrager
    SMac

Dat heeft toch iedereen al gedaan bij het installeren van Leopard? En Tiger? En…

Bijdrager
    Esquare

Houd er rekening mee dat sommige applicaties volkomen over hun nek gaan van Monolingual en consorten. Ik wens degenen met Office 2008 alvast sterkte met de volgende update. :evil:

http://monolingual.sourceforge.net/faq.php

Bijdrager
    Joffry

Ik heb al jaren lang Macaroni

Bijdrager
    Maced.2

voor dat je leopard installeert …..vink je het talen pakket uit….:wink:

slim he…… :finderoud:

Moderator
    Mac Daddy
    ”Esquare”

Houd er rekening mee dat sommige applicaties volkomen over hun nek gaan van Monolingual en consorten. Ik wens degenen met Office 2008 alvast sterkte met de volgende update. :evil:

Ik heb dat Appje niet gebruikt, maar mijn office heeft al standaard enkel Dutch er staan. Best netjes van Microsoft dat ze dat wel goed doen.
    Ik had overigens liever de Engelse gehad, maar ik heb deze ook maar gekregen.

En kan iemand mij even uitleggen waarom alleen uitvinken niet werkt? Daarmee heb ik toch wel de snelheidswinst?

Bijdrager
    Mateusz
    ”killerhvo”

eum…? is dit niet 10 keer makkelijker? kun je meteen de PowerPC onderdelen weg gooien.

Heeft dat verder geen grote gevolgen? Het weggooien van die PowerPC onderdelen? Waar zijn ze ├╝berhaupt voor?

Bijdrager
    Edwin
    ”SMac”

Dat heeft toch iedereen al gedaan bij het installeren van Leopard? En Tiger? En…

Ja inderdaad, ik heb destijds een clean install (alleen Engels en Nederlands en alleen de HP printers) gedaan van Leopard 10.5.0 maar na de elke update (10.5.1 tm 10.5.5) krijg je alle talen bij de meeste applicaties weer terug!!!

Bijdrager
    carpebios
    ”Maced.2″

voor dat je leopard installeert …..vink je het talen pakket uit….:wink:

slim he…… :finderoud:

Dan nog heb je al die talen er bij :(

Bijdrager
    mac-addict

Zijn die progamma’tjes nou wel een aanrader of niet !?

Want ik wil niet dat mijn programma’s raar gaan doen en ik ben al bezig met verwijderen :x

Bijdrager
    SMac
    ”Biker”
    ”SMac”

Ja inderdaad, ik heb destijds een clean install (alleen Engels en Nederlands en alleen de HP printers) gedaan van Leopard 10.5.0 maar na de elke update (10.5.1 tm 10.5.5) krijg je alle talen bij de meeste applicaties weer terug!!!

Kan me toch niet helemaal voorstellen dat ik met de updates vele (edit: oke, 3) Gigabytes aan taalpakketten heb teruggekregen…

Bijdrager
    Afroman
    ”Mateusz”
    ”killerhvo”

Heeft dat verder geen grote gevolgen? Het weggooien van die PowerPC onderdelen? Waar zijn ze ├╝berhaupt voor?

Heeft niemand het antwoord? Ik ben namelijk ook benieuwd. Heb hier de volle versie van Leopard draaien.

Bijdrager
    iDelano

Als je op het plusje druk krijg je je programmamap te zien… hoe krijg je talen weer terug dan?

Bijdrager
    MacHW

Monolingual werkt prima, hier op een Macbook en laatst ook op een Macbook Pro toegepast en dat scheelt ten eerste een hoop in snelheid en uiteraard een bak aan HD ruimte. Ik zou het zeker overwegen.

Bijdrager
    SMac

PowerPC zaken heb ik ook weggegooid, geen problemen met Leopard ondervonden. Talen terugkrijgen gaat volgens mij alleen met herinstall.

Bijdrager
    mac-addict

Wat houd die power pc in?

En welke moet ik laten staan en welke kan ik verwijderen, ik heb een macbook 1e generatie met 2 gig geheugen.

En ik werk bijna met alle pro applicaties van adobe en finalcut

(3gig bespaart met het verwijderen van taalpakketten )

Bijdrager
    Afroman

Mwa laat ik dat ook maar eens doen. Ik bewaar alleen Engels, Frans en Nederlands.

@Remly

G3/G4/G5 processoren. Zaten vroeger in Macs.

Bijdrager
    Hacklor

Net het tooltje uitgevoerd, 3.1gig vrijgemaakt. Ik heb alleen de talenpakketten verwijderd.

Verder las ik op de FAQ dat ook Adobe applicaties problemen kunnen krijgen. Echter start bij mij Photoshop nog steeds gewoon op. Dus ik ben happy met mijn extra vrije ruimte :D

Bijdrager
    Vin
    ”Hacklor”

Net het tooltje uitgevoerd, 3.1gig vrijgemaakt. Ik heb alleen de talenpakketten verwijderd.

Verder las ik op de FAQ dat ook Adobe applicaties problemen kunnen krijgen. Echter start bij mij Photoshop nog steeds gewoon op. Dus ik ben happy met mijn extra vrije ruimte :D

wacht maar tot je illustrator moet updaten. dat doet ie niet meer na verwijdering van de talen….

Bijdrager
    double-D

Bij mij is het nu druk bezig?

Kan ik de powerPC dingen ook verwijderen? Wat zijn ze eigenlijk?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.