14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

GoPro Hero3+ en Imac

Goeie middag,

Om de één of andere reden verschijnt het externe HD symbool niet op mijn desktop wanneer ik de GoPro aansluit op mijn Imac via USB. Ik kan ook geen data ophalen in hun editing programma. Er is ook een vreemd symbool wat de hele tijd veranderd te zien op de GoPro.
    filmpje van symbool op GoPro

Hoe is dit op te lossen ?

Bedankt,
    Johny

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn GoPro is net even retour voor een WiFi-geluid-probleempje, dus ik kan het niet uitproberen.
    Nog nooit gedaan overigens. Het kaartje in je Mac steken is een stuk eenvoudiger.

Het lijkt erop dat de GoPro tracht te verbinden, maar dat het telkens mislukt.
    Vandaar het wisselende symbool.

Dus… probeer een andere USB-poort.
    Heeft hij dan nog steeds dat kniperende symbool, dan zit het probleem in je GoPro.

En… films binnenhalen gaat ook prima via het SD-kaartje.

En terwijl ik dit zat te typen, kwam er een e-mail van GoPro binnen.
    Kan ook geen toeval zijn.:)

Bijdrager
    Johnyw

Haha, ok , bedankt, ik probeer even aan andere USB poort

Bijdrager
    Johnyw

Ik heb dit dus geprobeerd (andere USB ingang) maar dat bracht geen verandering ? Ook een nieuwe kabel gekocht, maar ook dat bracht geen soelaas .
    Verder werkt deGOPro uitstekend, en als ik het micro SD kaartje in een kaartlezer stop,verschijnt het wel degelijk op mijn desktop ?
    Ik vraag me af, kan men een Gopro resetten ?

Bijdrager
    Wyodor

Ik vraag me af, kan men een Gopro resetten ?

Als ik me dingen afvraag tiep ik dat in bij Google :

En dan kom ik o.a. hier uit :

https://gopro.com/support/articles/how-to-reset-the-camera-to-factory-defaults

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    Johnyw

alles gereset, geen oplossing. Wanneer ik het apparaatje aansluit blijft die maar zoeken naar “Hero3+” , zonder die map te vinden weliswaar. Ogenschijnlijk gebeurt er niks, maar uiteindelijk blijkt mijn micro sd kaart wel gewist !!! Leuk is dat, alles kwijt….

Bijdrager
    KarelWillem

Je had niet eerst even de inhoud veilig gesteld (want je had hem al eerder gewoon via een kaartlezer aangesloten)?

Dat is dan weer niet zo heel slim.

(Mijn derde GoPro ligt overigens klaar voor verzending. Dat gaat lekker).

Bijdrager
    Johnyw

blij voor jou, bij mij gaat dat ding in de kast om der nooit meer uit te komen, werk voor geen meter op mijn Imac…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap je probleem niet zo. Er zit een cardreader in je iMac.
    Waarom dan klooien met een kabeltje?

Bijdrager
    Johnyw

Ik heb geen cardreader (micro SD) in mijn mac … dus moet ok altijd een kabeltje

Bijdrager
    KarelWillem

We hebben hier een hele rij van die USB-stickjes liggen van een paar cent
    Kaartje erin, en klaar. Geen kabeltje, geen grote cardreader. Maar gewoon een usb-stekkertje.

http://www.banggood.com/Wholesale-Bolian-2_0-USB-Card-Reader-For-TF-Card-Memory-Card-p-38171.html

Volgens mij zoek jij gewoon een smoes om die GoPro niet meer te hoeven gebruiken.:)

Bijdrager
    Johnyw

ik ben niet het soort persoon die smoesjes zoekt, bij mij is het, of het werkt goed of niet !! Black our white, no in between !
    En als zo’n ding, wat behoorlijk wat euro’s kost, komt met crappy software en een zeer rudimentaire handleiding word ik opstandig !

KIjk, als ik hem instel op automatisch uitschakelen na twee minuutjes doet ie plotseling dit:
    https://www.dropbox.com/s/vrmz31vmg8o296j/IMG_1712.m4v?dl=0

en eens terug aangeschakeld, dan werkt geen enkel bedieningsknopje meer, lijkt vast te zitten !!

Bijdrager
    KarelWillem

Haha… je hebt mensen en apparatuur die gewoon niet samen willen werken.:)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.