9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Grin

GoPhoto.it verwijderen

Dochter heeft op de imac gespeeld en nu heb ik een irritant malware ding wat ik er niet afkrijg.
    Het heet GoPhoto.it en ik kan het nergens vinden maar het heeft zich fijn geinstalleerd.
    Hoe krijg ik dat eraf?
    op internet staat er wel veel over maar ik kom er niet wijs uit voor mn imac:-(

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    aukem

Probeer: appZapper

Een app die alle troep naast allen de gophotoit.app ook de andere junk verwijderd en uninstalled!

succes

Bijdrager
    koen

Wees wel voorzichtig met dat soort ‘opruim’ tooltjes. Voor je het weet gooi je iets verkeerds weg en ben je nog verder van huis.

Bijdrager
    aukem

dit opruim ‘tooltje’ werkt anders perfect en heeft mij al meerdere keren een hoop ellende gescheeld

Bijdrager
    KarelWillem

AppZapper, AppCleaner, etc. gebruik ik al jaren tot volle tevredenheid.

Ik heb de apps nog nooit kunnen betrappen op het verwijderen van iets essentieels wat niet verwijderd had mogen worden.

Bijdrager
    makasa

Bij AppZapper krijg je voordat je wat weggegooid een overzicht van wat weggegooid gaat worden. Dan kan je nog keuzes maken.

Bijdrager
    Obi

Je zou dochterlief natuurlijk ook een eigen account kunnen geven waar ze beperkte mogelijkheden
    mee heeft om bv zelf zomaar software te installeren. En al die clean programma’s
    (Apptrap, appzap, etc) hebben als nadeel dat ze geen bescherming
    bieden tegen geavanceerde malware.

Bijdrager
    Nora Nora

Ja, inderdaad, of in ieder geval een nieuw beheerderswachtwoord, dat lijkt me in deze setting, met het oog op de toekomst, geen overbodige luxe:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.