21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    tfmichie

Gooi weg die iPod oordopjes…!!

Dit wil ik toch eventjes met jullie delen. Ik zat gisteren in bad, zoals gebruikelijk met m’n iPod earbuds in m’n oren en m’n iPod op een veilige afstand van het bad. Plots dropte een van m’n oortjes in het water en kort daarna volgde het andere (door m’n reactie nadat het eerste viel…). Ze werkten nog wel, maar er kwam een soort van ratelend, blub-geluidje uit achteraf.

Ik was sowieso niet echt super-enthousiast over de standaard oortelefoontjes bij m’n iPod, dus ben vandaag (gesloten) Fontopia-earbuds van Sony gaan kopen: http://www.etronics.com/nueweb/RealityModel.shtml?ModelID=640

Nou moe!! Ik raad dus iedereen aan zo snel mogelijk die iPod-dingetjes naar de verdoemenis te gooien en deze earbuds aan te schaffen!! Het is echt ongelooflijk. Ik heb nog nooit zoiets goeds gehoord…. Echt nog nooit. Het enige nadeel is natuurlijk als je niet goed tegen zo’n dingen in je oor kan. Met deze earbuds word je echt van de buitenwereld afgesloten… en dan: laat die bas maar komen!!!

Het is maar dat jullie het weten en als je er ooit aan denkt eens iets anders voor je oren te kopen bij je iPod: dit is een aanrader!

Groetjes!
    Tfmichie

Bijdrager
    GIJay

Heb je eigenlijk zelf wel op die link geklikt???

Bijdrager
    tfmichie

Euh… ja… wat is er mis mee? Ik krijg een mooie 3-d voorstelling van de dopjes…?

Bijdrager
    MDF

Link is bij mij OK :)

Bijdrager
    tfmichie

Oef… dacht al dat ’t kweetnietwaar zou naartoe leiden…

Bijdrager
    tennapel

Ik vind juist die iPod oordoppen een heel mooi helder geluid hebben met een hele mooie plaatsing van het geluid (wat voor een koptelefoon knap is). Ik hoor er fijne details mee die ik zelfs op mijn Densen cd-speler nog niet hoorden (niet via een koptelefoon weliswaar, maar over de luidsprekers heen).

’t is allemaal een kwestie van smaak:-) Maar je hebt gelijk: een beetje experimenteren kan geen kwaad.

Bijdrager
    tfmichie

Ik vond de iPod-earbuds ook zeker niet slecht, zeker vergeleken met de oorspronkelijke (nog grotere) die bij de iPod werden geleverd.

Maar nu ik dit gehoord heb… my goodness! Enfin, heb ook nog nooit zoveel geld geïnvesteerd in iets om goed naar muziek te kunnen luisteren, dus er gaat een wereld voor me open.

Bijdrager
    dennis

Ik vind de oordopjes van de link er erg lelijk uitzien (vooral bij zo een mooie iPod).
    Voor mijn CD spelertje heb ik hele goede oordopjes, ik moet nog ff de naam opzoeken ervan, maar ik heb ze bij de Media Market gekocht (in Den Haag) voor ongeveer 20 euro piek.
    Deze zijn echt heel erg goed aan te raden!
    Jullie krijgen de naam later van me.

Dennis

Bijdrager
    Delay

Erg leuk die dopjes voor in je oren.. maar op mijn verlanglijstje staat nu:
    de sennheiser HD 200
    Superr! en erg leuk bij zo’n mooie witte ipod!
    (:? ik moet alleen eerst nog een ipod aanschaffen! :evil: )

Iemand die mij zomaar 499 euro wil schenken?? :lol:

Bijdrager
    boelie

Dat is allemaal wel leuk en zo, maar waarom koop je niet wat speakertjes als je per sé met muziek in bad wilt liggen?
    Dat lijkt me wat veiliger:? dan elke keer weer nieuwe dopjes kopen.

Bijdrager
    tfmichie

’t Is zo dat ik nu aan zee in ons appartementje ben… En hier hebben we een bad… :lol:

Thuis hebben we echter alleen bad in de tuin… en dat stond vroeger wel binnen op de eerste verdieping, maar door het gewicht is het huis beginnen kraken…. dus hebben we heb moeten verwijderen. (Don’t worry, we hebben nog een heel arsenaal aan douches, dus ik ben wel proper;-) )

En ja, idd, ik heb nog wel oude computerspeakers, maarja, das zo’n gesleur….

Bijdrager
    boelie

Nee joh, gewoon integreren in het plafond.
    Ipod op shuffle/repeat all, klaar toch?
    :P

Bijdrager
    tfmichie

Dat is pas een oplossing! :lol: 8)

Bijdrager
    Jor1

Eens!!

Ik heb mijn (1e gen.) witte dopjes vervangen door een échte koptelefoon. Er gaat een wereld voor je open!

Deze gebruik ik.
    http://www.sony.nl/view.x?cat=20451&prod=24150&loc=en_NL

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Ik vind het juist zo leuk om andere Apple-fans te herkennen aan die witte oordopjes:)

Bijdrager
    2manydjs

Ik ben het eens met Peter, je herkent ze meteen!
    (Al zullen er nu ook wel windows jongens mee lopen)

Ps leuke signature..

Bijdrager
    HSL

ik wil altijd zeg maar net als motorrijders altijd doen, mijn duim opsteken naar iPod oordopjes gebruikers, maar dan bedenk ik me altijd dat ze dan waarschijnlijk niet snappen dat ik daarop doel want ik heb een ander soort koptelefoon aan mijn iPod hangen,.. wel hang ik steds vaker mijn afstandsbediening aan de band van mijn tas..:)

Bijdrager
    Jor1

win iPod-ers zullen je ook écht niet begrijpen als jij je duim opsteekt. Die kennen dit saamhorigheidsgevoel niet!
    misschien krijg je een ram voor je bek?
    oh nee jij woont in Utrecht!

Bijdrager
    El_Oy

Ik wil maar even kwijt:

Bedenk wel dat ieders oor “ontwerp” (om het maar even zo te zeggen), compleet anders is….. Het is dus heel persoonlijk welke koptelefoon goed klinkt, het kan heel goed zijn dat ik of iemand anders die sony koptelefoon helemaal nergens naar vind klinken, puur omdat mijn gehoor anders is dan het jouwe!.
    Ik zou dus ook nooit of te nimmer een koptelefoon on-line kopen, omdat ik vind dat je gewoon naar een winkel moet gaan en er zoveel mogelijk uitproberen! :D

Zo dat is eruit.

Mzzl, El_Oy

Bijdrager
    tfmichie

Ik ken toch geen winkels waar je zomaar alle koptelefoons uit de verpakking kan laten halen en uittesten… Ik ben wel geen audiofiel, dus misschien ken ik daarom die zaken niet…
    Dus, daarom ben ik op het Internet op zoek gegaan naar reviews van koptelefoon en toen kwam de Sony als beste uit de bus. En ik weet van mezelf dat een in-ear koptelefoon voor mij geen probleem is, dus ben ik ervoor gegaan…

Waar (ik ben van België) zijn er zo’n winkels die je alle koptelefoons laten uittesten?

Greetz,
    tfmichie

Bijdrager
    Roach

die sony dopjes zijn erg goed!
    ik dj er zelfs mee, supergeluid!
    ze worden geleverd met verschillende maten dopjes.

en het nieuwe model is ook in het wit verkrijgbaar 8)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.