22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    sedikit

[Opgelost!] Google/Gmail Afbeeldingen ontbreekt

Tevergeefs gezocht. In Firefox (53.0), Google startvenster ( https://www.google.nl/ )ontbreken plotseling rechtsboven de opties Gmail Afbeeldingen. Weet iemand hoe ik die weer terug kan krijgen? Alvast mijn dank!

Bijdrager
    janbertwedman

Waarom niet met Safari werken?

Bijdrager
    sedikit

@janbertwedman,
    Heel eenvoudig: omdat ik nou eenmaal met Firefox werk!! Zou ook kunnen met Opera, Camino, Google Chrome, Vivaldi, DuckDuckGo enz. :-D

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je in ieder geval even een ander browser uitgeprobeerd?
    Want ik zie hetzelfde plaatje in Safari, dus als er al wat veranderd is, dan lijkt het simpelweg de layout van de site te zijn.

Bijdrager
    sedikit

@goeiedag,
    Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad al de volgende browsers geprobeerd:
    -Google Chrome: geen weergave Gmail en Afbeeldingen
    -Safari: wèl weergave Gmail en Afbeeldingen
    Camino: geen weergave Gmail en Afbeeldingen
    Opera: wèl weergave Gmail en Afbeeldingen

Wat ik verder gedaan heb:
    -Alles van Firefox op de HD vervangen door dezelfde bestanden van Time Machine van een paar weken geleden. Geen resultaat
    -De Firefox 53.0 vervangen door de Firefox 52.0.2. Geen resultaat.

Conclusie:
    “Ik zal er mee leven”. Je kunt niet alles willen. I.p.v. dat die opties in het start-venster van Google staan, staan ze nu in de menubalk. Waar het aan ligt mag Joost weten, maar zo gaat het ook. Google Afbeeldingen staat naast Google:

Nog een waarschuwing:
    Ik wilde bellen met Google helpdesk. Ik kreeg zo’n typisch Indaas stemmetje te horen. Ik moest in het zoekvenster een site invullen, enz. Ik ruik onraad: “Do you want to cheat me?” Merkwaardig onverstaanbaar gesputter aan de andere kant. Ik heb toen opgehangen. Het (Nederlandse) telefoonnummer van Google’s helpdesk is gekaapt. Het gaat om dit nummer: +31-20-808-1374.

Bijdrager
    bartvdv

Ik weet niet waar je dat nummer vandaan hebt, maar dat blijkt een “Zelfstandige Ploeg van technische dienstverlener (sic) en wij hebben GEEN associatie / band met Gmail” …

Bijdrager
    sedikit
    bartvdv op 24 april 2017

Ik weet niet waar je dat nummer vandaan hebt, maar dat blijkt een “Zelfstandige Ploeg van technische dienstverlener (sic) en wij hebben GEEN associatie / band met Gmail” …

Dat heb je, net als ik, goed gezien. Op mijn desperate zoektocht naar hulp, kwam ik een tamelijk geloofwaardige en prominente site tegen waarin je de helpdesk van Google kunt bellen. Ik kan niet meer traceren welke site dat was (het telefoonnummer staat nog op mijn telefoon). Met het door mij vermelde resultaat van een volledig ongeloofwaardige “medewerker”

Bijdrager
    GoeieDag

Heeft het met cookies te maken?
    Op een ‘schone’ Safari zie ik ook niet de items staan die jij mist.

Bijdrager
    sedikit

Goeiedag, ik heb ook de betreffende cookies en cache verwijderd. Zonder resultaat. Sorry, ik vergat dat te melden.

Bijdrager
    GoeieDag
    sedikit op 24 april 2017

Dat heb je, net als ik, goed gezien.

Nou ja, dat jij dat goed hebt gezien…?:-D
    Het gaat om deze site: https://gmailklantenservicenederland.wordpress.com
    Of deze: http://gmail.supportnetherlands.com
    Het leest precies als een phishing mail, inclusief het kromme Nederlands, en geen enkel logo van Google. Dat je überhaupt dat nummer hebt gedraaid.

Bijdrager
    sedikit

Goeiedag, ik schreef niet voor niks, “Op mijn desperate zoektocht naar hulp”. Een kat in nood maakt gekke sprongen!

Bijdrager
    GoeieDag

Goed, on topic: vreemd dat jij de betreffende items in Safari wel ziet (ook in Opera), en ik ze niet zie; noch in Safari (ook die in een ‘schone’ omgeving), noch in Firefox.

Bijdrager
    sedikit

Is na jouw constatering, mijn vermoeden gerechtvaardigd dat het met Google te maken heeft?

Bijdrager
    iMac Lover

Is het een plug-in die voorkomt dat je niet gebruik kan maken van Gmail of Google foto’s
    Je kunt proberen om via Safari de webbrowser Firefox op nieuw te downloaden
    Ik gebruik persoonlijk Opera, en ook in Opera gaat het af en toe fout

Bijdrager
    iMac Lover

Sedikit

Zie deze link, blijkbaar hebben meer mensen deze problemen

http://allestoringen.nl/storing/google

Gr

Bijdrager
    sedikit

iMac Lover,
    Bedankt! Dan weet ik meer, en is het gewoon afwachten tot Google dit hersteld heeft. Het overbrengen van een wèl werkend Google-venster van een andere browser, heb ik al geprobeerd. Zonder resultaat. En de invloed van plug-ins zal ik nog vandaag even controleren: één voor één uitschakelen/herstarten enz.

Bijdrager
    sedikit

iMac Lover! Mijn zeer grote dank. Jouw vermoeden “Is het een plug-in die voorkomt dat je niet gebruik kan maken van Gmail of Google foto’s” klopt!! De eerste uitschakeling, die van van de add-on “Addblock Plus” was meteen raak!! Gmail en Afbeeldingen staan weer als vanouds in het startvenster van Google. Nogmaals bedankt voor deze tip. add-on Adblock Plus vervangen door add-on uBlock 1.12.1

Bijdrager
    iMac Lover

Je bent welkom

Gr

Bijdrager
    GoeieDag

Vind het maar een vreemd verhaal. Zoals eerder gemeld ben ik in een ‘schone’ Safari opgestart (nieuwe gebruiker), dus geen extensies e.d. Idem voor FF.

Anyhow: bij elk ‘internet’ probleem moet je eerst al die rotzooi, zijnde extensies, plug-in’s, add-on’s, etc, uitschakelen, want die zijn vaak goed voor veel gezeik.

Bijdrager
    sedikit

@goeiedag,
    wat is er zo vreemd aan dit verhaal? Als je dat bedoelt, wat is er vreemd aan het gebruik van addons? Dat je de schuld aan de addons geeft (in feite was het maar één addon) kwam jij toch ook pas achter, net als ik, na de suggestie van iMac Lover? Het blijkt een conflict te zijn tussen een addon en de browser. Nou en?! Overigens zijn de onderstaande plugins verdomd handig. En die zijn daar ook als zodanig voor bedoeld:
    Adblock Plus Pop-up Addon
    Block site
    Blur
    Download Status Bar
    Google Shortener
    uBlock Origin
    Video DownloadHelper

Bijdrager
    GoeieDag

Cool down, Sedikit; uiteraard denk ik niet dat je het je duim zuigt.

Het ‘vreemde’ is dat ik schone versies van de browser gebruik, dus zonder die extensies of hoe ze ook heten, en dus toch wat anders zie dan jij.
    En deze test voerde ik juist uit om de invloed van die extensies uit te sluiten, want het is het eerst waar je naar moet kijken bij problemen.

Het zijn beruchte probleem makers. Zo had ik zo’n extensie in gebruik om YouTube video’s te downloaden (FastestTube); op een gegeven moment dacht die extensie dat ie ongevraagd alle video’s op Facebook moest downloaden, ging als een gek te keer en spoot mijn hele RAM vol, tot de Mac crashte. Niet leuk.
    Fora als deze staan vol met allerlei gedoe met deze ‘handige hulpjes’. Ik ben er voorzichtig mee; wat jij doet, moet je zelf weten.

Bijdrager
    sedikit

De opmerking waaraan je refereert, dat ik iets uit mijn duim zou zuigen had ik al weggehaald. De soep leek te heet, ook bij het opdienen en bij het opeten. Dat wilde ik helemaal niet. Maar het zijn niet alleen addons die kunnen conflicteren, maar ook programma’s. Daar ben ik wel gewend aan geraakt. Een voorbeeld, een paar jaren geleden:
    Indesign (CS 3) wilde niet opstarten. Kwam er toevallig achter dat het kwam door Suitcase Fusion. Suitcase Fusion weggehaald, en Indesign deed het weer. Vreemde zaken, dat wel. Maar het zij zo.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.