14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Google/Afbeeldingen/clicken vergroot niet

Het volgende probleem komt, zoekend met Google, vaker voor. Heb daarbij nog niet de juiste oplossing gevonden, alleen een tijdelijke:

-Als ik op afbeeldingen in Google zoek, geeft niet met welke browser, dan opent het venster zich gedeeltelijk, en de afbeeldingen die er wèl staan, zijn niet meer met de muisclick te vergroten.
    -Het is alleen een probleem op de Google-pagina-zoek/site
    -Op andere pagina’s is het geen probleem
    -Evenmin met de zoekmachine Duckduckgo
    -Heeft ook niets met de versie’s van de browsers te maken. Noch met het OS X systeem. Op mijn iMac-bolletje met OS X 10.4 hetzelfde probleem

-De niet werkende oplossingen, zoals her en der werden voorgesteld:
    -Cache en cookies van de browser legen: geen resultaat
    -Uit/inloggen alleen af en toe resultaat. Na een paar keer weer hetzelfde probleem.

Ik besef dat de oplossing moeilijk zal zijn. Niettemin bij voorbaat dank voor de pogingen.

Bijdrager
    Shmoo

Hoe weet je zo zeker dat het geen probleem zal zijn qua browser-versies?

In Safari CMD + Alt + I opent de web inspector en daarmee kun je kijken of er fouten optreden wanneer je bepaalde pagina aanklikt. En wat die fouten zijn.

Moderator
    Night

Dus als ik het goed begrijp wordt
    1) De pagina maar gedeeltelijk geladen, en
    2) krijg je dit niet te zien (zie pijl)

Wat voor internetverbinding (kabel, WiFi, snelheid, aanbieder) gebruik je?

Bijdrager
    sedikit

Beiden bedankt.
    @Shmoo, dat het niet een kwestie is van de browser-versie, heb ik inmiddels op Google al uitgevonden. Bovendien, zoals ik al zei, heb ik hetzelfde probleem ook op de iMac (bolletje). Staat nu niet aan, maar daar zit een lagere versie op dan op deze iMac. Safari CMD + Alt + I werkt niet bij mij.
    @Night: klopt precies. Ik gebruik een kabel verbonden met de router.

Moderator
    Night

Om alt-cmd-i werkend te krijgen moet je eerst het develop-menu toevoegen in de Safari voorkeuren:

Heb je het probleem ook als je de Mac rechtstreeks met het internet modem verbind (middels UTP kabel)?

Bijdrager
    sedikit

@Night,
    – de Mijn Safari/Voorkeuren/Notificaties zien er bij mij anders uit. Waarschijnlijk omdat ik de Safari 6.2.8 heb , OS X 10.8.5
    -Zo zien mijn Notificaties (heten hier “Meldingen” eruit:

en als ik dan bij mij rechts-onder Berichtenvoorkeuren open, krijg ik dit venster:

-En wat betreft de kabelverbinding iMac-router: daar zit een officiële Ethernet-kabel tussen van 1.5 mtr.

Ik weet dat het een slag in de lucht is, maar ik heb het vermoeden dat het ergens aan de instellingen ligt van Systeemvoorkeuren/Netwerk? Of aan het al dan niet inschakelen van Java? Of het al dan niet gebruiken van de flash-player (het probleem komt op Google al voor in 2011).

Bijdrager
    Roosje

sedlkit. Night heeft ‘Advanced’ geopend in de menubalk. Ik zie dat jij ‘Meldingen’ hebt geopend. Wellicht als je ook ‘Geavanceerd’ opend dat je ‘Toon Ontwikkel-menu’ kan aanvinken.

Bijdrager
    sedikit

@Roosje,
    Dank! Je hebt gelijk. Nu staat inderdaad in de menubalk vermeld “Ontwikkel”:

Alleen: wat schiet ik daar mee op. Dit betreft Safari, maar andere browsers die hetzelfde probleem hebben, inclusief mijn voorkeur Firefox, zullen, als het al helpt, daar geen profijt van hebben,
    Het is echt een probleem dat bij Google ligt, want (nogmaals), op andere sites kom ik dit probleem niet tegen.

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je al eens geprobeerd hoe het werkt ingelogd in een nieuw aangemaakte, dus ‘schone’, gebruiker?
    Doe es…

Bijdrager
    sedikit

Dank GoeieDag!
    Het is net als met buitenlandse bezoekers. je zegt een fantastische kroeg te weten. kom je daar met je buitenlanders, geen zak te beleven. Zo ook hier:
    ik klaag over iets, iets doet het niet, komen allerlei mensen opdraven en…..alles doet het weer.
    Tot het natuurlijk weer fout gaat. Dan ga ik je advies opvolgen GoeieDag! Wat ik ook even ga doen (één dezer dagen) is, op de externe schijven zowel de back-up van deze iMac, (OS X 10.8), als de upgrade (OS X 10.9) testen, of daar het probleem zich ook voordoet.

Bijdrager
    GoeieDag

Met dit advies wil ik bereiken dat je allerlei zaken die op gebruikersniveau zijn ingesteld, veranderd, etc, (Zoals bv browser plug-in’s), worden uitgesloten.
    Die nieuwe gebruiker is a.h.w. weer een nieuw schoon systeem (sort of…).
    Als in dat geval het probleem ook blijft voordoen, kun je iig veel ‘verdachte processen’ uitsluiten als oorzaak.

Bijdrager
    sedikit

Naschrift (de volgende dag): vanmorgen de computer weer aangezet. En nu geen enkel probleem! Ik snap er niets van. Doet het probleem zich weer voor, voer ik zowel mijn eigen bovengenoemde acties uit, als die van GoeieDag.

Moderator
    Night

Blij dat het weer werkt. Mijn vermoeden lag dan ook eerder bij een niet 100% functionerende internetverbinding dan een falende app…

Bijdrager
    sedikit

@Night, dank je. Hoewel ik het niet uitsluit, betwijfel ik je gelijk. Want zoeken met Google op “google images don’t enlarge” levert heel veel hetzelfde probleem op:
    https://goo.gl/W4euWf
    Ik heb er heel wat van nagelezen, maar nergens gelezen dat het aan de internetverbinding zou kunnen liggen. En een oplossing daar nog niet tegen gekomen. Ik tel dus mijn zegening dat het nu weer wel lukt (y)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.