29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Google zoekmachine uit Safari strippen

Zou het mogelijk zijn om de (zoekmachine) -zoekfunctie uit de Safari url-balk te strippen?

Ik gebruik deze namelijk never en nooit. Als ik iets wil opzoeken dan ga ik altijd gewoon naar Google.com en maak ik daar een zoekactie. Dit rode gedeelte vind ik namelijk best wel irritant omdat je altijd er overheen moet navigeren met je pijltjes toesen. Nutteloze ruimte dus.

Eigenlijk zou je dus een manier moeten kunnen vinden om dit gedeelte kapot te maken.

Bijdrager
    KarelWillem

Lekker Safari opzij gooien, en kiezen voor Firefox.

Echt veel fijner.

Bijdrager
    Shmoo

Jij bent gek jij..:-D

Firefox is voor opa’s.

Bijdrager
    tarun

Waarom kies je niet bij die instelling die je toont voor een andere zoekmachine zoals Duckduckgo?

Bijdrager
    Shmoo

Omdat je dan hetzelfde hebt alleen in een ander sausje.

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 20 november 2016

Jij bent gek jij…

Ja, of je irriteert je nog even lekker verder…

Bijdrager
    tarun

Ik vind dat juist erg handig. Als je dat niet wilt waarom schakel je dat niet uit bij diezelfde instellingen?

Moderator
    Night

Je hoeft alleen maar ‘Include search engine suggestions’ uit te vinken. Dat zou toch genoeg moeten zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik naar Shmoo’s screendumps kijk, dan heeft hij dat al uitgeschakeld.

Dat schakelt de eerste zoekregel uit. Dat scheelt alweer. Maar het Google-venster blijft.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Shmoo

Precies, dit is nu een leeg UI element dingetje dat nu totaal overbodig is want als ik al deze checkboxjes uitschakel dan mag het toch wel duidelijk zijn dat ik de url-balk niet wil gebruiken als zoekmachine.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik denk dat het Apple teveel inkomsten van Google scheelt wanneetr dit uit Safari gehaald wordt…

Bijdrager
    GoeieDag

Apple laat zich niet door Google betalen!

Bijdrager
    Zakske

Rumors about how much Google pays Apple to be on the iPhone have circulated for years, but the companies have never publicly disclosed it. Kristin Huguet, a spokeswoman for Apple, and Google spokesman Aaron Stein both declined to comment on the information disclosed in court.

The revenue-sharing agreement reveals the lengths Google must go to keep people using its search tool on mobile devices. It also shows how Apple benefits financially from Google’s advertising-based business model that Chief Executive Officer Tim Cook has criticized as an intrusion of privacy.

GoeieDag op 20 november 2016

Apple laat zich niet door Google betalen!

Natuurlijk wel; in de rechtszaak Oracle vs. Google bleek dat Google alleen in 2014 al $1 miljard plus een 34% revenue share aan Apple betaalde voor de zoekbalk in Safari voor iOS.

Nu jij weer…:lol:

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Zakske.

Bijdrager
    Odiebla

#firstworldproblems

#manmanman

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Kijk eens naar de Anysearch extensie voor Safari:

Allows you to use any custom search engine you want in the Safari address bar. Alternatively, it allows you to disable searching completely, returning to the old Safari functionality of only allowing web addresses.

Bijdrager
    GoeieDag
    Zakske op 20 november 2016

Nu jij weer…

Ik ben niet overtuigd. In principe is rechtspraak openbaar, en zou dit terug te vinden moeten zijn. Dat is het dus niet.
    Ik weet dat het een vaak gebruikte praktijk is, dat tit-for-tat, maar ik vermoed dat Apple zich in een zodanige positie bevind dat ze het geld van Google niet nodig hebben; sterker, het niet willen hebben, zodat ze niet vastzitten in die tit-for-tat propositie.

Zouden Yahoo, Bing (MS) en DuckDuckGo ook elk een miljard betalen?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    polansky

Droom lekker verder GoeieDag.

Oh en inderdaad – rechtspraak is openbaar.
    Als je het Bloomberg artikel gelezen had, dan had je ook kunnen zien om welke zaak het ging:

The case is Oracle America Inc. v. Google Inc., 10-cv-03561, U.S. District Court, Northern District of California (San Francisco)

Nu jij weer, dat Google Apple niet zou betalen…
    Graag met onderbouwde feiten en geen lulpraatje.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  polansky.

Bijdrager
    GoeieDag

Je link werkt niet. Of had je geen link?
    Verder is dat “droom verder” weinig inhoudelijk. Het zal me uiteindelijk worst wezen, want ik hoef het niet betalen. Maar het is dan wel weer een uitspraak die typisch bij jou hoort: negatief waar je maar negatief kan zijn.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@goeiedag,

Eerst de forumlezers onjuiste informatie geven “Apple laat zich niet door Google betalen“, (bewijsbaar onjuist) en als je daar op gewezen wordt reageren met “het zal me worst wezen want ik hoef het niet te betalen”.

Graag voortaan hier niet zomaar wat roepen…….!!!!

Bijdrager
    GoeieDag

JJJ, het bewijs wat hier wordt gegeven is nog flinterdun, want meer als een gerucht lijkt het niet te zijn.
    En ook jij roept het hier: “bewijsbaar onjuist”, maar zonder dat bewijs te geven. Beetje raar, vind je zelf niet?

Aangezien Apple zelf ontkent dat het gebeurd, is het aan diegene die de stelling dat Apple zich laat betalen poneert, jij dus, om het bijbehorende bewijs te leveren. Maar ja, zoals je zelf stelt: zomaar wat roepen is gemakkelijker.
    En idd, het is natuurlijk verder een micro-discussie op de schaal van belangrijkheid.

En nog meer: als Polansky zegt dat ik met “onderbouwde feiten” moet komen, dan snapt ie niks van logica; hoe kan ik nou bewijzen dat iets niet gebeurt of is gebeurd?! Bv: als jouw vrouw stelt dat jij vreemd gaat, kun jij nooit bewijzen dat dat niet gebeurt. Iets wat niet is, valt niet te bewijzen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Misschien een idee dat Goeiedag, JoopJoopJoop en Polansky een eigen topic openen om daar te gaan bekvechten?
    Of, als dat geen optie is, een moderator (zijn die er nog?) de dames tot de orde roept?

Moderator
    Mac Daddy

@eagerb0bnerd: Mee eens. Kunnen we hier weer on topic verder gaan? Dat wordt gewaardeerd.

Bijdrager
    Zakske

‘Highly Sensitive’

“The specific financial terms of Google’s agreement with Apple are highly sensitive to both Google and Apple,” Google said in its Jan. 20 filing. “Both Apple and Google have always treated this information as extremely confidential.”

The transcript vanished without a trace from electronic court records at about 3 p.m. Pacific standard time with no indication that the court ruled on Google’s request to seal it.

@goeiedag; blijkbaar heb je geen zin om het artikel van de journalisten van Bloomberg – die in de rechtszaal aanwezig waren – te lezen, maar er staat duidelijk dat de passage op vraag van Google is geschrapt.

/ off-topic

Bijdrager
    GoeieDag

Prima, on topic.
    Maar ik denk dat het antwoord al is gegeven: het kan niet.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Het kan dus wel.
    Zie mijn eerste reactie.

Bijdrager
    Shmoo

Extensie getest maar ik zie geen verschil wanneer ik kies voor: Disalbe Search

Nog steeds gewoon het Google gedeelte in de pop-up UI.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ja, is inderdaad bijzonder hardnekkig.
    Ik had het niet zelf getest, nu wel.

Mooi is dat…

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Moderator
    Night

Ik vond dit ook nog ergens:

Note: you can also turn it off on the Google site itself by heading to your Search Settings page and selecting the “Never show Instant results.”

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.