15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    e.abrahamse

Yahoo i.p.v. Google in Safari

Als ik Safari opstart verschijnt het zoekvenster van Yahoo. Tot mijn verbazing staat bij Voorkeuren de zoekmachine Google geactiveerd. Heb al mijn caches geleegd en ben opnieuw opgestart. Helaas mocht dat niet helpen. Wie weet hoe ik dit kan aanpassen zodat Google weer tevoorschijn komt?

Inactief
    Anoniem

Waarschijnlijk je startpagina instellen op google.nl Nu staat deze waarschijnlijk ingesteld op Yahoo.

Sleutelbeheerder
    Night

De zoekmachine optie geldt voor het zoekvenster (waar ook de websitepagina’s in staan, in dit geval “www.onemorething.nl/community/topic/google-wordt-yahoo/”). De instelling hiervoor staat in Safari voorkeuren > ‘Zoeken’ tab > Zoekmachine.

Waar jij moet kijken is het homepage veld (Safari voorkeuren, ‘Algemeen’ tab).

Staat hier echter ook geen Yahoo of Google in, dan is het verstandig om even je systeem op adware te controleren met MalwareBytes.

Bijdrager
    mowat

Voor gebruik van Malwarebytes voor adwarecontrole wel eerst even nazien welk systeem je gebruikt. Het is pas geschikt vanaf 10.8 Mountain Lion , en gezien er ook nog veel snowleopard en in mindere mate Lion gebruikt wordt .

Bijdrager
    sedikit

Voor eventuele Snow Leopard (of Lion)-gebruikers heb ik nog wel de Adware Removal ( de vroegere versie van MalwareBytes).

Bijdrager
    Hansi2124

Ik had dat gisteren ook ineens, zonder aan de voorkeuren te hebben gezeten….
    Teruggezet naar mijn voorkeuren (2e, 3e en 4e opties bovenaan) was voldoende om Google weer te krijgen en lege pagina’s bij het openen van een nieuw venster/tab.

Bijdrager
    GoeieDag

Toch duidelijk een effect van Genieo en aanverwanten…

Bijdrager
    e.abrahamse

Hartelijk bedankt voor jullie meedenken. Had inderdaad even verder moeten kijken dan mijn korte neus lang is. Werkt weer zoals ik het bedoeld had. Fijn weekeinde allemaal.

Sleutelbeheerder
    Night

Geeft niets. We hebben liever dat alles werkt voor je;-)

Bijdrager
    Shmoo

Misschien de titel van dit topic een beetje aanpassen?

Denk niet dat Yahoo Google gaat overnemen.:wink:

Bijdrager
    Hansi2124

Het zou weleens kunnen komen doordat er vanaf MacUpdate onlangs iets is gedownload en geïnstalleerd. Kijk maar eens naar deze optie die je tevoorschijn kan halen tijdens de installatie van een willekeurig programma gedownload via MacUpdate:

(standaard staat Snel aangevinkt en daardoor ook de onderste 2 opties……)

Sleutelbeheerder
    Night

Handig dat je daar op wijst.(y) We kunnen wel alles pogen te ‘repareren’ maar oorzaken zijn net zo belangrijk om te weten.

Bijdrager
    david s

Ik heb sinds een tijdje hetzelfde probleem op mijn MacMini
    Deze is helemaal up to date, ik gebruik hem als een soort mediaserver, mail er niet mee, en zelden downloaden
    Als ik echter safari open krijg ik nu de Yahoo startpagina te zien

Ik heb gepoogd dit te wijzigen in de Voorkeuren, echter dit lukt gewoon steeds niet

steeds als ik https://www.google.nl/ intik en safari weer opstart staattie weer op dat f#k yahoo
    Malwarebytes gedraaid, idd een melding van Spigot?deze verwijderd, mac opnieuw opgestart, echter yahoo blijft
    geen extensies te zien in de voorkeuren

na deze tips adwareremover ook maar eens gedraaid, geen meldingen

nog iemand een tip?

groet

Bijdrager
    KarelWillem

Geen extensie, maar gewoon hier instellen dat je Google gebruikt?

Bijdrager
    RandomJohnny

Ik had hetzelfde euvel. Kwam na installeren Vuze. Bij safari/preferences/extensions Custom Quest verwijderd en probleem opgelost.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.