7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricardo95

Google updater verwijderen?

Hallo,

Een tijdje geleden software van google op de mac gezet, en hierbij is google updater geinstalleerd.
    Maar nu is dat programma al lang weer verwijderd, maar blijf ik steeds meldingen van google updater ontvangen.
    Hoe kan ik google updater verwijderen?

Moderator
    Strifer

wellicht helpt dit: http://tools.google.com/mac/updaterfaq.html

How do I uninstall Google Updater?

To uninstall Google Updater, you first have to uninstall other Google software on your computer. You can’t uninstall Google Updater while you have Google software on your computer because we need it there to keep your software up-to-date.

In Google Updater, click My Software List.
    If you have any Google software (other than Updater), click it, then click Uninstall.
    Click Google Updater.
    Click the Uninstall button. If asked, enter an adminstrator account name and password.

Bijdrager
    Ricardo95

Ja, maar het volgende probleem, ik kan google updater zelf nergens vinden:P

Bijdrager
    Typemachine

Je houdt altijd bestanden over naast het programma zelf. Het icoon na de prullenmand slepen is wel zo simpel ja, maar de overgebleven bestanden vindt je niet gemakkelijk terug soms zelfs niet via finder. Nu zal heel OMT wel aanvallen maarre…. Ik heb op dit moment Appcleaner het zoekt alle bestanden van de programma die je weg wilt hebben. Kan soms handig zijn als je geen trash wilt overhouden en zulke problemen wilt vermijden.

Bijdrager
    Verwijder
    Ricardo95 op 02 oktober 2011

Ja, maar het volgende probleem, ik kan google updater zelf nergens vinden:P

Probeer de zoekfunctie van de Finder eens, op naam, met “Systeembestanden inbegrepen”.

Bijdrager
    arri

Het hele zaakje is, bijvoorbeeld met behulp van Willemiens’ tip
    te vinden in:

~/Library/Google

(tilde ~ is je home-directory)

Ik heb gemerkt dat als je de updater disabled, in plaats van hem weg te gooien, dat dan later andere google software hem niet opnieuw zal installeren.

Disablen is vrij eenvoudig als je niet bang bent voor de terminal.
    Die updater is een ‘launchd’-job, met bijbehorende job-file hier:

~/Library/LaunchAgents/com.google.KeyStone.Agent.plist

Deze vertelt het systeem om de updater periodiek op te starten.

Laat de file gewoon staan, maar type dit in de terminal: (zonder de ‘$’ en NIET als sudo!!!)

<br />
    $ launchctl unload -w /Users/*JOUWNAAM*/Library/LaunchAgents/com.google.KeyStone.Agent.plist<br />

*JOUWNAAM* uiteraard vervangen.

Moderator
    Strifer

Appcleaner raad ik je af. Dat is vragen om problemen. Als dat hele gedoe van de terminal en zoeken niet werkt, dan zou ik de google updater dus opnieuw installeren en vanaf dat punt de instructies volgen om het vervolgens op de officiële google manier te verwijderen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.