22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    TonE

Google sux!

Google is een luie hond geworden, zich zelfgenoegzaam wentelend in het succes.
    Sites worden tegenwoodig sneller up to date weergegeven in Yahoo en zelfs, ja, MSN!
    Benieuwd wanneer ze van hun voetstuk vallen…

Bijdrager
    chlorophyl

MSN is in principe veel beter ja. Komt bij ons minstens 600 x per maand langs om de website te indexeren… da’s minstens 3x vaker dan Google.

Google zal niet zo snel van zijn voetstuk vallen denk ik want zelfs ik gebruik nog steeds Google hoewel ik weet dat MSN beter indexeert. Automatisme he…

Bijdrager
    vriesela

Ik heb zojuist eens een stel trefwoorden ingevoerd bij Google en Yahoo en merk eigenlijk geen verschil. Ik heb de aantallen niet bijgehouden, maar geloof zelfs dat Google soms meer up-to-date was dan Yahoo. MSN weet ik niet.

Bijdrager
    PietjePuk

Bigger isn’t better, goede tip voor Apple ook btw…

Bijdrager
    Esquare
    ”pietjepuk6546″

Bigger isn’t better, goede tip voor Apple ook btw…

Inderdaad: relevantie van zoekresultaten is belangrijker. Ik snap bovendien het flame-karakter van dit draadje niet. Zonder bronnen of voorbeelden is het een loze kreet. :?

Bijdrager
    Peach

Probeer eens clusty.com
    Mssn voldoet die aan je noden

Bijdrager
    computer space
    ”Esquare”

Ik snap bovendien het flame-karakter van dit draadje niet. Zonder bronnen of voorbeelden is het een loze kreet. :?

Beetje info dan maar:P :

Zat net de statistiek te bekijken:
    Aantal geindexeerde pagina’s in april (inderdaad is Google erg lui)
    431 55.1% Inktomi Slurp (yahoo & altavista)
    153 19.6% msnbot
    146 18.7% Jeeves
    38 4.9% Googlebot (Google)

Vandaag nog een meel naar google gestuurd. Ik was ooit aangemeld voor sitemaps, maar dan scant ie alleen je xml-beschreven pagina’s en die moest ik ook handmatig bijhouden. Toen maar mijn google sitemaps account opgezegd, maar die robot blijft stug naar sitemap.xml zoeken. Door een 404 ondervanging in PHP ziet ie dan index.php. De googlebot lijkt sinds de afmelding alleen maar sitemap.xml te willen scannen. Wanneer je een blanco document terugzet met die naam gaat ie naar een paar dagen wel weer gewone pagina’s scannen. Dus maar even dit rare gedrag beschreven en gemeeld dat hun robot niet helemaal snugger is. Waarom meld ik me anders af voor die dienst, om toch een oude xml te blijven laten scannen?
    Toch krijg ik nog wel veruit de meeste hits vanaf Google, dat terwijl ik bij MSN echt erg hoog sta met veel zoekwoorden.

MSN voert inderdaad snelste zijn robotscans door naar de zoekmachine. Een nieuw artikel dat ik publiceer scoort morgen al top op MSN search. Altavista/Yahoo/Google duurt zo’n 5 dagen

Bijdrager
    macsterdam

Ik gebruik zelf al een tijdje Jux2, een soort van Google/Yahoo/MSN inéén.

Bijdrager
    Jesper

Komt dit niet ook omdat Google veel en veel meer pagina’s moet indexeren?

Bijdrager
    computer space
    ”Jesper”

Komt dit niet ook omdat Google veel en veel meer pagina’s moet indexeren?

Die indexeert zelfs minder. Als er weinig kwaliteitslinks naar een pagina zijn doet Google niet eens de moeite (dat zij de voorman van Google nederland laatst bij netwerk)

”macsterdam”

Ik gebruik zelf al een tijdje Jux2, een soort van Google/Yahoo/MSN inéén.

Maf, heb net een zoekterm getest, heb ik blijkbaar #1 google, #1 yahoo en #2 msn, is dat gemiddeld de 5e plaats 8) Rare formule bij jux:P want volgens mij kan dat gemiddeld niet beter.

Bijdrager
    Dries

Bij mij komt google anders elke dag langs… in tegenstelling tot andere bots

Inactief
    Anoniem
    ”TonE”

Google is een luie hond geworden, zich zelfgenoegzaam wentelend in het succes.
    Sites worden tegenwoodig sneller up to date weergegeven in Yahoo en zelfs, ja, MSN!
    Benieuwd wanneer ze van hun voetstuk vallen…

Ach ja, weer het typische Nederlandse kop en maaiveld syndroom.:roll:

Bijdrager
    MacAttack

Bij mij komt MSN bot toch niet veel vaker dan Google. Wat mij wel opvalt is het dataverbruik van die bots. MSN heeft deze maand al 98mb verzet en Google maar liefst 346 mb?????

Waarom verbruikt google zoveel?

Bijdrager
    Emiel

Uit mijn site statistieken van de afgelopen maand blijkt dat juist MSN de luie hond is.

Moderator
    Strifer

kennelijk is het dus voor elke website verschillend en hangt het ervan af hoeveel waarde de robot aan je website heeft toegekend.

en misschien heeft het ook te maken met dat meta ding voor robots? ik weet niet in hoeverre ze die na-leven en welke bots erin meegaan, maar je kon in je meta altijd aangeven hoe vaak een robot je website moest bezoeken: ‘revisit after’

Bijdrager
    Xcode

Ik heb even op [size=8:f3ec3c9738]Google[/size:f3ec3c9738] gezocht…
    En ja, hier heb ik wat gevonden.
    Ik denk dat jullie het wel interessant zullen vinden (ik wel)…

Bijdrager
    wilko

Dat heeft er niks mee te maken.

En TS: als Google niet goed genoeg is, gebruik je het toch niet?

Bijdrager
    Xcode
    ”wilko”

Dat heeft er niks mee te maken.

En TS: als Google niet goed genoeg is, gebruik je het toch niet?

Als je achtergrondinformatie niet leuk vindt, ga dan naar het Afreageertopic
    En ik heb niet gezecht dat ik Google niet goed genoeg vind, dat maak jij ervan.

Bijdrager
    computer space

Twee dagen nadat ik sitemap.xml weer heb aangemaakt als leeg bestand gaat de googlebot weer flink te keer. Toen het bestand niet aanwezig was, en mod_rewrite dus index.php als zijnde sitemap.xml serveerde bleef ie weg. Blijft een rare bot.

Bijdrager
    Esquare
    ”Mac

En ik heb niet gezecht dat ik Google niet goed genoeg vind, dat maak jij ervan.

En die opmerking was aan de Topic Starter gericht, en niet aan jou: dat maak jij ervan. :)

De TS is erg stil trouwens.

Bijdrager
    Xcode
    ”Esquare”

[En die opmerking was aan de Topic Starter gericht, en niet aan jou: dat maak jij ervan. :)

Haha, ik vond het al een beetje raar…:P

Bijdrager
    wilko

;)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.