9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MDW

Google support

Hi,

Ik heb van dit hulpforum al veel gebruik kunnen maken om problemen op te lossen.
    Ik zoek nu een gelijkaardig forum om een probleem met mijn Google-account op te lossen, want de standaard Google-help brengt me geen stap dichterbij. Ik wil graag vragen kunnen stellen
    Heeft er iemand een tip?

mvg,

MDW

Bijdrager
    SunKeeper

Hier zitten ook wel wat luitjes met Google-kennis. Inclusief een aluhoedje-groep zelfs.

Wat is je vraag?

Bijdrager
    MDW

Toevallig zie ik dat er verdachte activiteiten op mijn account gebeuren vanaf een vreemde PC op een locatie die me vreemd is.
    Ik heb onmiddellijk mijn paswoord gewijzigd, … maar wat nu? Mag ik nu terug op mijn 2 oren slapen?
    Het zou leuk zijn indien er een software is die mij een melding geeft indien er iemand inlogt via een “vreemd” toestel. Bestaat dit?

Inactief
    Anoniem

Daar heb je helemaal geen software voor nodig; Google stuurt bij elke verdachte login een melding via e-mail, en als je 2-Step Verification ingeschakeld hebt zit je absoluut veilig.

Bijdrager
    gipsman

De locatiebepaling van Google is niet altijd accuraat. Google lijkt soms aan te geven dat ik mij 20km. verderop bevind en daar (ook) ingelogd ben.
    Anders is het natuurlijk wanneer je elders op een pc ingelogd was en vertrokken bent zonder uit te loggen, waardoor de eigenaar gewoon op jou account in kan loggen.

Bijdrager
    MDW

Dag gipsman & Zakske,

Ik ben nu even in mijn email-vuilbak gaan kijken, en heb daar inderdaad een Google-email gevonden op dezelfde dag als deze die nu nog opgegeven staat in de lijst van de verdachte activiteiten.
    Ik zie in mijn agenda dat ik toen bij vrienden was, en ik herinner me dat ik daar via hun PC op mijn Google-Sites geweest ben. Je zou inderdaad gelijk kunnen hebben dat de locatiebepaling niet accuraat is.
    Mijn vrienden wonen echter wel 50 km van de plaats die Google in zijn locatiebepaling opgeeft. Dat is er toch wel een heel beetje naast he, …
    Hebben jullie een idee hoe Google die locatie zou kunnen bepalen?

Spijtig dat ik het IP-adres van die verdachte PC niet kan achterhalen in de lijst van de verdachte toestellen. Dan zou ik het met het IP-adres op de PC van mijn vrienden kunnen vergelijken.

Bijdrager
    Zwollywood

Je kan ook inloggen bij Google en dan je apparaat toegang bekijken. Hier kun je ook apparaten verwijderen uit de lijst van apparaten die toegang hebben tot je account

Bijdrager
    gipsman

Google kan jou perfect (nou ja dus) traceren, bv. via Google Maps, en ook telkens wanneer je dit toestaat bij zoekopdrachten in andere apps.
    Heb je je op die bewuste dag bij vrienden ook uitgelogd bij Google? Misschien ben je op hun pc nog steeds ingelogd. Vraag hen dan om jouw account even uit te loggen, want eigenlijk hebben ze nu gewoon toegang tot al jouw data (bv. mails, docs, foto’s,…) in google. Niet goed geregeld dus, want google zou jou automatisch moeten uitloggen na x minuten inactiviteit. Misschien gebeurt dit ook wel, weet het niet precies…

Bijdrager
    SunKeeper

Niet helemaal, want jij moet zelf het vakje uitvinken.

Dat je automatisch wordt uitgelogd klopt, welke tijdsduur weet ik niet. Je mailadres blijft dan wel staan, maar het wachtwoord moet ingevuld worden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.