5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Artfark

Google Maps op Macbook ziet mijn huidige lokatie niet meer

Alle settings gecontroleerd maar sinds kort ziet google maps mijn huidige lokatie niet meer (blauwe stip). Lokatie voorzieningen staan aan en browsers hebben ook toegang. Erg vreemd. Tips?

Bijdrager
    GoeieDag

Bv Apple Maps gaat wel goed?

Bijdrager
    Artfark

<p class=”cite”>GoeieDag op 4 augustus 2020 om 22:16</p>
    Bv Apple Maps gaat wel goed?

Ja, die werkt goed. Google Maps in Safari of Chrome geven zelfde probleem. Geen exacte lokatie alleen een gebied en geen blauwe stip. Krijg ook geen vraag om toestemming.

Bijdrager
    Artfark

Lees nu onderstaande, dus is kennelijk een bekend probleem met Catalina specifiek voor Chrome.

EDIT This seems to be a problem with Catalina. As it has just released, problems like these are expected. This issue should be fixed with updates.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik gok inderdaad ook op een issue van overdadige beveiliging in macOS zelf, aangezien het probleem zich browser-onafhankelijk voordoet.

Heb je nog andere beveiligings-software draaien (Little Snitch, firewall etc.)?

Je kunt ook zelf even kijken of je systeem locatie-bepaling überhaupt toestaat:

https://support.apple.com/guide/maps/show-your-current-location-mpsa33caac1f/mac

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.