7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    erwin33

Google Maps offline gebruiken: toont gedownloade kaart niet

Ik heb opgezocht hoe je je Google Maps offline kunt gebruiken. Je kunt een gebied opslaan door in het zoekveld ‘ok maps’ in te vullen waardoor je een blauw kadertje krijgt om een gebied. Ik download vervolgens het gewenste gebied. Verbreek mijn internet verbinding, toets op het zoekvlak en kijk bij offline kaarten. Ik klik de offline kaart aan maar krijg dan alleen of ik hem wil verwijderen of updaten niet om hem te gebruiken? Hoe doe je dit? Hij toont de kaart niet.

Ik heb een iPhone SE.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  erwin33.

Bijdrager
    GoeieDag

Google Offline vind ik zwaar kut.

En dat is niet erg, want er zijn veel betere opties voor offline kaarten. Bv Maps.me, en Galileo. Deze laatste gebruik ik wereldwijd, in steden en platteland, om te fietsen en wandelen. Of bv in het OV, om te zien of ik al uit moet stappen. Voor een paar centen heb je de hele wereld altijd bij je.

Ben je ook eens een keer niet afhankelijk van Google!

EDIT: Inderdaad geen antwoord op je vraag (zoals de reactie hieronder aangeeft), en ik hou er zelf ook niet van een probleem te omzeilen met een alternatief ipv het probleem op te lossen. Maar in sommige gevallen is het zo dat het probleem niet is op te lossen, omdat je werkt met halfbakken software o.i.d. En zeker als er hele mooie alternatieven zijn, is het zonde van de tijd en moeite om door te modderen met iets wat nooit iets goeds kan worden. Zoals Google Maps offline. Succes dus.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  GoeieDag. Reden: Aanvulling vanwege reactie hieronder van TS

Bijdrager
    erwin33

Dat is geen antwoord op mijn vraag, ik weet dat er meerdere opties zijn dus in mijn geval Google Maps. Doet deze offline functie het helemaal niet op de iphone of doe ik iets verkeerd?

Bijdrager
    frankdjong

Je kunt gewoon de navigatie van het programma gebruiken (althans voor het gebied wat je gedownload hebt). Dat doe je niet door naar die gedownloade kaart te gaan.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>frankdjong op 13 mei 2018 om 23:49</p>
    Je kunt gewoon de navigatie van het programma gebruiken (althans voor het gebied wat je gedownload hebt). Dat doe je niet door naar die gedownloade kaart te gaan.

Hoe doe je dat precies? Nog nooit gebruikt eigenlijk.

Bijdrager
    frankdjong

Je voert het adres in waar je heen wilt en klikt dan op routebeschrijving of zoiets. Dit zal ook wel ergens in een handleiding staan, lijkt mij.

NB Je moet in instellingen ook nog “alleen wifi” oid aanvinken voor offline gebruik!

Bijdrager
    KarelWillem

Zoals hierboven al wordt verteld, ofwel; ‘navigeer gewoon zoals je altijd zou navigeren’.

Het enige verschil is dat je dat nu kunt doen zonder dat je een actieve Internetverbinding nodig hebt.

AT Holiday: Google Maps kaarten in iOS offline bewaren

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.