11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    cire

Google Maps Mobile Me Closed

Als ik een google map locatie wil invoeren op een pagina in iWeb met de widgets dan krijg ik alleen een foto waar opstaat, MOBILE ME IS CLOSED, iemand met dezelfde ervaring en wat kan ik daaraan doen ?

Bijdrager
    stavos

Heel MobileMe is gestopt en deels vervangen door iCloud. Hier heb je als het goed is meerdere emails over gehad van Apple. iWeb hosting wordt door iCloud niet meer ondersteunt, je zult dus op zoek moeten naar een alternatieve hosting. Zoek op dit forum eens op de termen “iweb icloud” en eventueel “hosting website”. Daarmee vindt je heel veel topics waar je oplossingen kunt vinden die je verder helpen. Succes!

Bijdrager
    cire

Snap ik … maar mijn website ( gemaakt in iWeb ) wordt niet gehost door MobileMe laat staan iCoud !

Bijdrager
    stavos

Ah.. Dat was niet duidelijk.:wink:
    Heb je in de voorkeuren van je Mac, iWeb en de gemaakte pagina alle verwijzingen naar MobileMe verwijderd? Ergens lijkt er namelijk nog een link te zitten tussen jouw project en MM.

Bijdrager
    cire

OK … voorkeuren iWeb niks te zien ivm MM en ook in de voorkeuren op de iMac geen MM te zien, alleen iCloud ! Ook op de gemaakte pagina geen verwijzingen naar MM ! Vreemd ! Gisteren ging alles nog goed ! Zoek verder ! Alle tips welkom !

Bijdrager
    stavos

Start eens een nieuw project en probeer dan de widget eens in te voegen. Gaat het dan wel goed?

Bijdrager
    cire

Zoek het later uit, toch bedankt voor de reacties !

Bijdrager
    cire

Toch even een nieuw project gestart … google maps widget toevoegen gaat ook niet !

Bijdrager
    stavos

Dan ligt het dus niet aan je originele project en hoef je dat niet helemaal opnieuw op te bouwen! :sarcastic:
    Zelf toch ook maar even gezocht op het web, je bent niet de enige met dit probleem..
    https://discussions.apple.com/thread/1595653?start=0&tstart=0
    En even heel snel kijkend lijkt iemand ook wat gevonden te hebben (1 na laatste bericht).

Bijdrager
    cire

Ok .. afwachten dus … bedankt voor de reacties !

Bijdrager
    Wyodor

De Google Maps widget in iWeb gebruikt een API op de MobileMe server.

Nu die is gesloten is ook de API niet meer beschikbaar.

Oplossing?

Ga naar google maps, zoek je lokatie en kies dan de link naar die lokatie.

Je kan ook de embed code kopieren.

Die plak je in een HTML snippet.

Demo : http://www.wyodor.net/mfi/cultureclub/Maps.html

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.