8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

• Bijdrager
    KarelWillem

Hoe heb ik dat geregeld?

Mail, Contacten, Agenda > Nieuw account > Gmail-adres en wachtwoord ingetypt > klaar

Maar ik neem dat jij niets anders hebt gedaan.

Bijdrager
    gipsman

Er is ook een Gmail-app, maar ik weet niet of die op iPad1 nog werkbaar is.
    Verder natuurlijk de google webmail die sowieso moet werken.
    Maar op de iPad1 hier werkt Googlemail nog gewoon in de mailapp van Apple.
    Herinstalleren doet soms wonderen.
    Yahoo mail is ook een notoire boosdoener op tablet: na een lange carrière van foutmeldingen in mailapp werkt het nu plotseling weer, dit ook pas na opnieuw installeren.
    Kijk ook eens bij de instructies van google voor iOS op de googlesite.

Bijdrager
    Beech

Heb je authenticatie in twee stappen ingesteld ?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Beech.

Bijdrager
    bonestaak

@beech, in ieder geval zelf niet, ik ga het niet moeilijker maken maar waar vind ik dat in mijn Google instellingen terug? Volgens mij had ik dan ook na het inloggen een volgende pagina moeten krijgen toen ik probeerde gewoon op mijn Ipad via de browser in te loggen.

Bijdrager
    bonestaak

Hmm even opnieuw gecheckt op mijn tablet, mail.google.com werkt wel en gewoon naar mijn account ook (al heb ik daar dan weer geen inbox). Dus via de browser kan ik nu toch mijn mail ophalen, scheelt ook al weer maar het prettigste is toch via mijn mail account. Een aparte app werkt niet, kennelijk is daar geen oude variant van, maar dat is nagenoeg net zoveel werk als via de browser. Krijg ook nog steeds de melding dat iemand opnieuw van een onbekend apparaat probeert in te loggen.

Bijdrager
    gipsman

In de security pagina van google kun je nagaan waar die inlog gebeurt of gebeurd is. Normaliter krijg je ook de aansporing dat je (dringend) een nieuw wachtwoord moet kiezen. Het kan bv. gaan om een device dat je vroeger in bezit had en verkocht hebt, zonder dit op de google security te wissen. De devicenaam staat er ook bij dacht ik en je kan het meteen ook wissen.
    De iPad1 is bijna Geschiedenis denk ik (ongeveer zoals de witte macbook), al werken onderdelen nog goed. Onlangs merkte ik dat de foto en music sync (met Yosemite) niet meer zomaar vanzelf ging.

Bijdrager
    bonestaak

Hij geeft inderdaad nu aan dat de inlog via een ipad is gebeurd. Ik kan echter verder niets instellen om deze “device” als veilig in te stellen.

En dat synchen! dacht dat dat aan mij lag maar dat gaat inderdaad niet goed maar ik heb een ander programmaatje om de software erop te zetten namelijk Imazing en dat heb ik in november aangeschaft, dat kost dan ca 14 euro ergens tegen het einde van november want dan hebben ze in Amerika 50 procent korting.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.