5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    olbo

Google komt steeds met reCAPTCHA

Dit heb ik nooit eerder gezien, maar als ik een zoekopdracht ingeef in Google dan moet ik eerst aangeven dat ik geen robot ben. Erg irritant en erg vaag. Wat is hiervoor de oplossing?

Bijdrager
    Shmoo

Gebruik je een SEO programma of een VPN ?

Dit betekent namelijk dat je meer dan 1000 zoekopdrachten per uur uitvoert. Kun je niets aan doen, minder zoeken.

En zorgen dat niemand jouw internet mis/gebruikt.

https://support.google.com/websearch/answer/86640?hl=nl

Bijdrager
    olbo

Ik zoek niet meer dan normaal, zeker geen 1000x. SEO programma of VPN worden volgens mij niet gebruikt (ik zit in een netwerk met andere PCs).

Ik ben zelfs niet ingelogd in Google, dus gaat Google alleen maar af op mijn IP adres?

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  olbo.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  olbo.

Bijdrager
    Shmoo

Google kijkt naar patronen. Als het denkt dat bepaalde zoekopdrachten van één IP komen en deze resultaten niet door een mens worden ingevoerd dan krijg je deze captcha te zien.

Het stopt ook vanzelf weer als het zoekvolume afneemt. Links of rechtsom er is iets op of in jouw netwerk dat veel verbinding maakt met Google en zoekopdrachten uitvoert. Anders is er geen mogelijkheid dat je dit krijgt. Inloggen of uitloggen bij Google staat hier los van.

Het kan ook malware (of een browser extensie) zijn op jouw systeem of dat van iemand in jouw netwerk, dat zoekopdrachten voor iemand anders uitvoert. Relatief onschuldig maar jij hebt er wel last van op deze manier.

Bijdrager
    olbo

Bedankt. Ik zal ook eens het malware verhaal bekijken, want mijn computer reageert ook wat trager op alles.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.