19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    KarelWillem

Google Home app heeft een voorkeur voor 56%(?)

Ik ben vast de enige op deze aardbol, want over dit verschijnsel kan ik ‘Googlen’ wat ik wil, maar er komt niets tevoorschijn.

Bij elke nieuwe ‘cast’ van de Mac naar de Google Chromecast, zet de app Google Home het volume op exact 56%.

Dat kan zijn als ik wissel van iTunes naar een tab in Google Chrome, of welke andere cast-manier dan ook. Elke ‘nieuwe’ cast resulteert weer in een volume-wijziging van 100 naar 56%.

Blijf ik casten vanuit dezelfde omgeving, dan is er niets aan de hand.

Overigens is dit niet altijd zo geweest.

Iemand dat wel eens aan de hand gehad?

Bijdrager
    Usain

Jezus KW ben je al op zo’n leeftijd aangekomen dat je doof bent? Die super geweldige Chromecast beschermt gewoon je oren.

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn versterker bepaald het volume, niet de app.

Dus graag gewoon doorgifte op 100%.

Moderator
    Night

Dan laat je hem toch gewoon op 56% staan? Dan hoef je maar éénmaal de volumeknop naar de juiste stand te draaien en is het voor alle streams hetzelfde;-)

Bij mij staat de audio (Chromecast 1) overigens inderdaad altijd op 100% (of ik nu via iPad, iPhone of Mac Chrome browser stream).

• Welke versie Chromecast heb jij
    • Kan het aan Android liggen?

Bijdrager
    KarelWillem

<p class=”cite”>Night op 27 februari 2018 om 17:56</p>
    Dan laat je hem toch gewoon op 56% staan? …

• Welke versie Chromecast heb jij
    • Kan het aan Android liggen?

Nee, 56% is geen optie.

Omdat de versterker op een vast volume staat, zodat ook de TV e.d. niet de ramen eruit knalt.

Volume op 100, betekent dat ik vanaf de Mac kan bepalen hoe hard mijn audio door de kamer schalt.

Verder heb ik een Chromecast Ultra, en kan het natuurlijk best aan Android (of iets anders) liggen.

Moderator
    Night

Ik zie een tandwieltje in je screenshot. Kun je daar nog iets instellen qua volume?

Bijdrager
    mekkeronly

Waarom komt een Android vraag terecht in een iOS apps sub-forum? Ik dacht dat die retekoele-gave-productie-camera-capabele-4k-tandenborstel van een OnePlus onsterfelijk was.

Bijdrager
    KarelWillem

Het gaat over de app Google Home. En die heb je ook voor iOS.

Heeft verder niets met de hardware te maken. Vandaar dus.

Night op 27 februari 2018 om 22:27
    Ik zie een tandwieltje in je screenshot. Kun je daar nog iets instellen qua volume?

Nee, helaas is daar op het gebied van volume e.d. niets in te stellen.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 3 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    mekkeronly

Enkel bestaat het probleem op jou Android telefoon. Dit heeft natuurlijk niets te maken met iOS.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 3 weken geleden door  mekkeronly.

Bijdrager
    KarelWillem

“jouw”

Het kan een app-specifiek probleem zijn. Of gewoon zo horen.

Dus ik hoorde graag van mede Google Home gebruikers of zij dit ook hadden.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 3 weken geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Ik kan het op iPad en iPhone in ieder geval (helaas voor je) niet reproduceren.

Ik heb dan wel niet zo’n mooi cirkelvormig audiosettings-schermpje, maar mijn volumebalkjes staan standaard en overal gewoon helemaal op maximaal.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, het is een apart gebeuren. Nou ja, ik ben er al bijna aan gewend. .:)

Bijdrager
    csteelooper

Misschien je Chromecast even naar de standaardinstellingen terugzetten? Hierdoor wordt de verbinding van je Chromecast met je netwerk en alle apparatuur verbroken. Daarna kun je dan via Google Home je Chromecast opnieuw instellen (net zoals je dat de eerste keer deed). Misschien is het daarna opgelost. Ik heb zelf geen Chromecast, maar een kennis van me had een ander audio-issue tussen de zijne en z’n versterker, en dat werd hierdoor opgelost. Wie weet helpt het bij jouw volume-probleem ook, aangezien je aangeeft dat het ook niet altijd zo is geweest…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb inmiddels alle gegevens verwijderd van Google Home.

Waardoor instellingen en gebruikers naar nieuw zijn gezet.

Maar na opnieuw aanmelden e.d. is het verschijnsel nog steeds aanwezig.

Moderator
    Night

Misschien dan toch een ergens niet veranderbare ‘setting’ in de Android versie?

Bijdrager
    KarelWillem

Je weet het niet.

Ik heb tot op heden ook nog geen Android-gebruiker kunnen vinden die dit ook heeft.

Bijdrager
    csteelooper

Ik heb inmiddels meerdere mensen in m’n kennissenkring benaderd die ook een Chromecast en een Android-toestel hebben, maar werkelijk níemand heeft dit issue zoals jij het beschrijft.

Ik zou dus niet weten wat je er verder aan zou kunnen doen of waar het bij jou vandaan komt…

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, geen idee.

Morgen een nieuwe LG G6 in huis, dus wellicht functioneert het daar anders.

Je weet maar nooit.

Bijdrager
    KarelWillem

Na nog wat testen, lijkt het erop dat het fenomeen zich alleen voordoet als ik iTunes verlaat, iets anders stream, en dan weer vanuit iTunes afspeel.

Dus:

– Van iTunes naar bijvoorbeeld een tab in Google Chrome: volume blijft op 100%

– Van een tab in Google Chrome (of iets anders) naar iTunes: volume verschuift naar 56%

iTunes streams lopen via AirFoil.

Dus het kan bijna niet ander dan die app op een of andere manier Google Home een signaal geeft naar 56% te gaan.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.