22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    GeertGB

Google Glass unboxing (Apple eat your heart out)

En wanneer Apple dit zou introduceren zouden we het revolutionair vinden. Let ook even op Google Voice context. Vervolgvragen worden zelfs begrepen. Maar ook Siri wordt beter toch? En we krijgen toch iOS 7? Hahaha. Kansloos!

Hier is de link!

Inactief
    Anoniem

uhm…. hoeveel kostte die Google Glass ook al weer?($1500/€1125)
    als Apple dit zou introduceren zou het af zijn en voor een behoorlijk veel lagere prijs, tenzij het echt een super apparaat is, met goede batterij en heel snel werkt.
    dit is een beta product.

Bijdrager
    JohnLokerse

@Wensink

Dat is voor een developer versie. Consumenten versie zou dacht ik rond de €500 euro liggen (zodra deze in de winkels ligt natuurlijk).

Google Glass is behoorlijk revolutionair! Ook zijn er op verscheidene nieuwssites artikelen over geschreven. Ik zou er ook wel één willen hebben!:-)

Bijdrager
    IGBA

En hup, ook in de openbare ruimte gaat de privacy naar de kloten.:x

Bijdrager
    Niels

Weer een totale nutteloze uitvinding die zich dankzij massa hysterie het dagelijks leven nog net even verder naar de kl*** gaat helpen. Ik zie het nu al voor, iedereen zo’n ding op en dan lekker ‘gezellig’ samen’ uit eten.

Typisch voorbeeld van een gat in de markt bedenken en dan vullen.

En nee, mijn reactie is geen vorm van google haat. Ook als Apple hier mee was gekomen, dan was ik nooit positief geweest.

Bijdrager
    poing

@nielsDam helemaal mee eens een nutteloze uitvinding.

Bijdrager
    LdeV

Beetje apart dat je een Android apparaat moet hebben om het te gebruiken.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

@nielsdam: juist. Smartphones kan ik nog een beetje verdragen. Uiteindelijk kan je dat nog in je zak steken en er niet mee bezig zijn. Zo’n ding op je kop is toch wat anders. Heel de dag ingeplugd. Ik moet er niet aan denken.
    (Voor bepaalde professionele doeleinden, zoals tijdens operaties, even buiten beschouwing gelaten.)

Daarbij werkt het ook nog eens niet fatsoenlijk (op dit moment). Lees de review maar eens goed. Directions kan je niet zien bij zonlicht en je hoort het ding niet in een lawaaierige omgeving. Voorlopig nog niet klaar dus.

Bijdrager
    Ni3l55

Ik vind Google Glass echt onzin, bijna alles werkt via de stem.
    En het werkt precies het zelfde als een telefoon, een verbinding tussen een smartphone en een bril (het zelfde als bijv. Een smartwatch.
    Niets revolutionair. Koop in plaats van een zo Glass een GoPro camera kom je veel goedkoper uit en je hebt al een smartphone, want zonder smartphone heb je niks aan Google Class (wel een Android dan)

Dit wordt weer een grote faal Google! Misschien is een kleine doelgroep enthousiast over dit ding, maar dat betekent nog niet dat dit revolutionair wordt.

Zo’n ding is ook bedoeld om steeds met je mee te nemen, iedere sukkel weet binnenkort dat Glass echt wel wat kan verdienen dus een heleboel diefstallen.

Bijdrager
    ArthurM.
    LdeV op 07 juli 2013

Beetje apart dat je een Android apparaat moet hebben om het te gebruiken.

Zo gek is dat toch niet? Dat is bij apple vaak ook zo..

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is naar mijn mening nu nog te vroeg om Glass af te schrijven zoals hierboven gebeurt. Sceptisch zijn over iets nieuws komt altijd wel voor, maar denk je eens in hoe dit wél kan werken, want die kans zit er wat mij betreft wel in.

Stel je de consumentenversie over twee jaar eens voor; het heeft de potentie uit te groeien naar een volwaardige smartphone vervanger (niet alleen een GoPro camera voor op je hoofd). Voorbeelden:

– Spraakbesturing kun je ook op telefoons doen, maar waarom zou je iets vast willen houden als je er toch alleen maar tegenaan hoeft te praten? Volgens mij is zo’n apparaat met schermpje op je hoofd logischer dan een losse telefoon als het gaat om spraakbesturing.

– En waarom zou je augmented reality op je telefoon willen hebben die je vervolgens in de lucht rond moet zwaaien? Glass maakt van augmented reality iets natuurlijks aangezien het toch in je blikveld is.

Kortom; ik kijk er niet gek van op als we over een paar jaar terugkijken op Glass als een echte pionier, net zoals de iPhone was. Nu vind ik hem ook nog maar raar, beperkt, onnodig en onpraktisch, maar mensen waren ook niet positief over de iPad een paar jaar geleden..

Bijdrager
    IOS dude

@Ni3lss
    De gopro hero 3 black edition kost €449, niet veel goedkoper dus, zeker niet als je er een battery bacpac(€59) of vented helmet strap mount(€29) wil bijkopen…

On topic: persoonlijk vind ik een toestel met spraak besturen niet echt handig, je tipt bv veel sneller dan je spreekt. Het grooste probleem van de google glass is dat ik er het nut gewoon niet van inzie…

Bijdrager
    vogel

Een paar jaar geleden schreven we de iPad af, twaalf jaar geleden schreven we de iPod af… Of waren dat alleen de Apple haters?;)
    En je privacy is toch al weg, door bedrijven als Facebook, Twitter, Microsoft, Google en ook Apple.

Bijdrager
    Ni3l55

@IOS dude,

excuus, ik dacht dat de Go Pro iets van 200 kostte.

OT:
    mijn eerdere post is een beetje overdreven.

Ik zelf zie er niks in, ik vind het lelijk, duur en overbodig.
    Andere mensen zien hier wel een toekomst in, een revolutionair apparaat bijvoorbeeld.

Als ik bijvoorbeeld Glass voor een dagje mocht gebruiken zou ik het wel vet vinden! Het is iets nieuws en je kan al je updates zien op je gezicht, lijkt mij echt wel cool, maar ik zou zelf toch eerder mijn smartphone pakken dan Glass. Google Glass is eigelijk gewoon je smartphone maar dan op je ogen, je gebruikt dezelfde functionaliteit, je FaceBook/Twitter (en natuurlijk je Google+) kan je er op zien, maps, (video)bellen en video’s/foto’s opnemen.
    Stukken uitgebreider dan een smartwatch, waar de geruchten nu op een iWatch verwijzen.
    Wat zou zo iets kunnen veranderen in de manier hoe we onze smartphone gebruikt? Het maakt het miss. iets makkelijker om ipv je smartphone uit je zak te halen. Google Glass en een Smartwatch hebben gewoon dezelfde visie.

Een iPad is eigelijk ook gewoon een onding, het is namelijk een grote iPod touch, precies dezelfde features alleen een stuk groter, om het gemakkelijker te maken, dit is precies het zelfde wat Google Glass en ook de smartwachten willen.

Bijdrager
    iHam

De iPod/MP3-speler is de opvolger van de walkman. De iPad slaagde alleen doordat het mobiliteit, gebruiksgemak en functie combineerde op een ander niveau dan een iPod touch-achtige.
    En Google Glass heeft geen direct voordeel. Je kan wel het idee hebben om de zintuigen van de mensen te gebruiken, maar als de uitvoering niet geweldig is, heeft het weinig kans van slagen.
    Een Glass is bijvoorbeeld te intrusief in je leven doordat het net als een bril altijd bij je is (Glass kun je afzetten, het is een situatieschets) en dat valt men op. Nu hebben wij mobieltjes die mensen actief gebruiken of niet, dat kun je zien of zij ernaar kijken of niet, en bij de Glass kun je dat onderscheid niet maken. Op deze manier kunnen vele misverstanden ontstaan die slecht uitpakken.
    Oftewel, je moet geen bestaand gebruiksvoorwerp nemen en er een andere/extra functie aan geven, de mobiele telefoon of een iPad is een nieuw gebruiksvoorwerp, het is geen directe vervanger voor een kladblok, laptop of autotelefoon.

Bijdrager
    fenkikon

Google heeft het idee voor Google Glass gekregen, toen ze de Eyephone zagen (Futurama).

http://www.engadget.com/2010/07/02/futurama-critiques-gadget-and-social-media-obsession-using-1950s/

Maar Google Glass zou wel heel geschikt kunnen zijn voor brildragers. Als je geen bril draagt is het alleen een beetje vreemd, lijkt mij. Bovendien mag dat uiteindelijke product wel wat kleiner worden. Het valt nu best wel op wanneer iemand een Google Glass draagt.

Bijdrager
    iHam

In welk opzicht is het geschikt voor brildragers? Omdat ze het al gewend zijn? Of omdat je je telefoon en bril combineert?

Ook vraag ik mij af wat de medische gevolgen zijn van voortdurend je rechter of linkeroog gebruiken om in dat schermpje te kijken. Volgens mij zul je binnen de kortste keren een afwijking krijgen (scheel zien) e.d.

Bijdrager
    fenkikon

Ik denk dat Google Glass sneller opgepikt zal worden door brildragers. Dan heb ik het inderdaad over het feit dat zij al gewend zijn om een bril te dragen. Toch denk ik dat Google nog kan innoveren door zo’n Glass in een bestaand montuur te verwerken. Zodat het niet zo’n groot geval is, wat het nu wel is.

Naar de medische gevolgen ben ik ook geïnteresseerd. Ik vraag mij ook af hoe het juridisch zit, wanneer iemand in de auto gebruikt maakt van de Glass en diegene een ongeluk veroorzaakt bijvoorbeeld. Überhaupt het gebruik in de auto lijkt mij al een discussiepunt, technisch gezien is het namelijk handsfree wat je doet. Maar het kan je zicht aanzienlijk beperken in de auto.

Wat ik op zich positief vind is de potentie van deze techniek. Recent is er bijvoorbeeld een chirurg geweest die zijn studenten een operatie mee liet maken via Google Glass.
    Voor meer informatie daarover http://www.dailymail.co.uk/news/article-2346442/First-surgery-conducted-doctor-wearing-Google-glass.html
    Ik vraag mij af of er alleen niet een stapje gedaan kan worden door de techniek te integreren in bestaande gebruiksvoorwerpen.

Een camera zou toch zo verwerkt moeten kunnen worden in een hoofdlamp – ik weet niet of dit de correcte Nederlandse term is- van een chirurg.

Bijdrager
    bartvdv

Piloten gebruiken toch al iets gelijkaardigs, informatie die op hun vizier wordt geprojecteerd, in sommige auto’s wordt de snelheid al weergegeven op de binnenkant van de ruit, er bestaat al een prototype van een ooglens waarop informatie wordt weergegeven. We lopen nu toch al rond in musea met zo’n geluidsding aan het oor, waarom dan binnenkort geen bril waarmee nog meer relevante informatie kan worden gegeven. Het heeft dus volgens mij wel degelijk een potentieel. En ik denk nog aan een pak andere toepassingen: fietstochten, gps, de kok in een keuken, politiecontroles, automatische vertalingen, … En net zoals apps verschijnen voor verschillende platformen, zal Google ook wel besturing via iPhone voorzien.

Bijdrager
    IOS dude

@ni3lss
    Is ook zo maar dan heb je de white edition en deze ondersteund niet erg hoge resoluties…

Bijdrager
    IOS dude

@ni3lss
    De gopro hero 3 white edition kost inderdaad rond de €200 maar die ondersteund niet zo’n hoge resoluties als de black edition…

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.