5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Google en MacOS X apps

Ik ben aan het onderzoeken of ik alle diensten die ik nu onderbreng bij iCloud, netjes kan onderbrengen bij Google.

Mail
    Gaat prima. Werkt goed. Geen vraag over :slant:

iCal
    Maar geldt dit ook voor de samenwerking tussen iCal en Google kalender? Werkt dat goed? (zonder tussenprogrammaatjes zoals SpanningSync o.i.d.)
    Als ik iets in de kalender op m’n iMac verandert, verandert dat dan ook in realtime in de Google calender
    en visa versa?

Adresboek
    Zelfde verhaal. Worden mutaties in het adresboek direct gesynchroniseerd met Google adresboek? en visa versa?

Wie heeft dit allemaal PERFEKT draaiende?? (zonder tussenprogrammaatjes)

Bijdrager
    Melgior

iCal werkt inderdaad zoals je omschrijft, je kunt je Google agenda’s toevoegen via het CalDAV protocol, ik gebruik dat ook op die manier. Adresboek synchronisatie heb ik wel ingesteld in Snow Leopard, maar ik weet eigenlijk niet hoe goed en snel dat werkt, misschien kan iemand anders daar beter commentaar op geven.

Bijdrager
    tarun

De ervaring van Melgior kan ik bevestigen: prima synchronisatie door gewoon je Google-account op te geven.

Inactief
    Anoniem

Bij het adresboek worden er anders geen mutaties gesynchroniseerd die ik in de Google Calender heb gedaan.. Behalve Google instellen in de adresboek app, moet ik nog andere dingen instellen??

Bijdrager
    Melgior

Je adresboek synchroniseert vanaf Snow Leopard 1x per uur of wanneer je je iPod of iPhone synchroniseert: http://www.google.com/support/contactsync/bin/answer.py?hl=nl&answer=92997&rd=1

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.