19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    gipsman

Google Earth privacy ?

Ik heb Google Earth op ’n PB12″.
    Als ik lager dan pakweg 100m (het scheelt soms iets) inzoom op een locatie wordt het
    beeld troebel en eigenlijk onbruikbaar.

Heeft dit te maken met of:
    -de google software zelf die niet beter kan
    -mijn PB12″ die niet beter kan
    -de macversie die niet beter kan
    -google dat niet beter wil omwille van PRIVACY (=wat ik vermoed)

(Wijziging van de beeldhoek verandert weinig of niets)

Bijdrager
    JeePee

Ik denk dat het te maken heeft met de scherpte van de foto’s. Ik meen dat een half jaar geleden heel Nederland wazig was, in ieder geval is het enorm verbeterd. Ik gok dat het met geld te maken heeft. Hoe scherper en gedetailleerder, hoe duurder de foto’s en wellicht speelt privacy mee en krijgen ze op deze manier daar minder gezeur over…:|

Het heeft in ieder geval niets met jouw PB te maken.:roll:

Bijdrager
    Nietzman

Gewoon omdat er geen beeldmateriaal in hogere resolutie voor die locatie beschikbaar is. Niets meer, niets minder.

Inactief
    Anoniem

Wat Nietzman zegt. Ze upgraden hun database steeds… dus de foto’s worden (langzaam, maar zeker) steeds beter.

Bijdrager
    Esquare

Heb onlangs ergens gelezen dat ze bezig zijn de resolutie voor België te verbeteren. Dan komt het vanzelf goed.

Bijdrager
    gipsman

Maar ik heb het ook met Los Angeles geprobeerd en je zou verwachten
    dat dit wat beter lukt.
    Ik zie daar wel bv auto’s geparkeerd staan maar merk herkennen zit er toch
    niet in, laat staan de babes aan het stuur.

Inactief
    Anoniem

De beste kwaliteit in Google Earth zie je als je naar het hoofdkwartier in Mountain View, Californië gaat. Beter dan dat wordt het niet.

Bijdrager
    Esquare
    ”johannes”

Iets te vaak naar de serie 24 gekeken, misschien?:) De beste resolutie (enkele decimeters per pixel) wordt gehaald in gebieden die met vliegtuigen in kaart zijn gebracht. Alleen de grootste babes ga je dan zien. :wink:

Bron

Bijdrager
    fatboysmart

Kijk hier maar eens…

http://tinyurl.com/ywwlku

Links zie je slechte satellietbeelden, rechts waarschijnlijk beelden gemaakt vanuit vliegtuigen…

Als je iets uitzoomt zie je ook dat het als een lappendeken in elkaar gezet is.

Niks aan te doen…

Johan

Bijdrager
    Mr Macintosh

Kijk maar eens naar het strand en de boulevard van Scheveningen, dat heeft volgende mij de hoogste kwaliteit die je kunt krijgen. Volgens mij heeft heel Den Haag die goede kwaliteit.

Bijdrager
    Turbanus

Maar wat krijg je dan als je de Pro-versie koopt?

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”johannes”

… laat staan de babes aan het stuur.

56 jaar???

Bijdrager
    Turbanus

Dan kun je beter op het naaktstrand van Wassenaar inzoomen….:wink:

Bijdrager
    1984
    ”Turbanus”

Dan kun je beter op het naaktstrand van Wassenaar inzoomen….:wink:

Hebben ze net het naaktstrand onscherp gemaakt :o

Bijdrager
    Elstar

Sommige mensen verwachten wereldwonderen van de computer.
    Google hangt echt geen sateliet in de ruimte om continu haarscherpe foto’s te maken zodat wij stiekem in het decolleté van Pamela Anderson op Sunset Boulevard kunnen kijken.

Die foto’s moeten natuurlijk wel gemaakt en betaald worden. De scherpste foto’s die op google earth te vinden zijn worden met een vliegtuig gemaakt. Het gaat dan om dezelfde soort foto’s die landmeters gebruiken om gedetailleerde kaarten te tekenen. Daar gaan grote bedragen in om (Zelfs Google heeft niet zoveel cash om in een klap de hele wereld haarscherp in beeld te krijgen. Google heeft voor hele grote delen van de wereld alleen nog satellietfoto’s beschikbaar en die hebben geen betere resolutie dan ca. 4 meter.

Google Earth stelt momenteel gratis beelden beschikbaar waar gemeenten tonnen voor moesten betalen. Zo weet ik dat de gemeente waar ik werk, vroeger bedragen moest neerleggen van €80,000,- om die foto’s te laten ‘vliegen’. Ik sta nu al soms versteld wat er met Google Earth allemaal mogelijk is.

”johannes”

En veel scherper dan cup D is zelfs met luchtfoto’s niet mogelijk.

Bijdrager
    magnac
    ”Turbanus”

Maar wat krijg je dan als je de Pro-versie koopt?

Zou ik ook wel willen weten.
    Iemand de PRO versie ?

Bijdrager
    Turbanus

Dat is echt wel mogelijk en wordt dagelijks zelfs gedaan met o.a. met onze F16’s. Maar die komen echt niet op Google Earth.

Bijdrager
    gipsman

56 is jong als we straks allemaal 100 worden.
    Bovendien ben ik rijk en had ik Anna Nicole Smith ook kunnen krijgen als ik gewild had.
    Dit terzijde.

Bijdrager
    Turbanus

Psies Johannes… dat soort dames valt altijd op geld. Als het moet nemen ze er een ouwe stinkerd bij op de koop toe.:wink: :innocent:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.