4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Wald00

Google Drive synchronisatie probleem

Ik wil graag een aantal specifieke mappen uit mijn Google Drive ook offline beschikbaar hebben op mijn mac. Daarbij stuit ik op het volgende probleem:

Bij de optie ‘Alleen deze mappen synchroniseren’ is er standaard 45,5 gb geselecteerd. Ook wanneer ik geen enkele map heb aangevinkt. Wanneer ik wel een map selecteer wordt het aantal gb’s bij de 45,5 gb opgeteld. Ik zie dat bestanden die in Google Drive niet in mappen staan, altijd gesynchroniseerd worden. Maar op mijn Google Drive staan alle bestanden in mappen. De Google Drive is in beheer van mijn werkgever en wordt door meerdere mensen gebruikt. Zouden het misschien bestanden kunnen zijn die een collega los op de Drive heeft gezet, maar die ik zelf niet kan zien? Ook het legen van de prullenmand (zowel op de online drive als op mijn mac) biedt geen oplossing.
    Iemand enig idee waar die 45,5 gb uit kan bestaan?

Bijdrager
    tarun

Foto’s, Muziek? Meer naar onderen staan meer mappen. Heb je die aangevinkt?

Bijdrager
    Wald00

Foto’s, Muziek? Meer naar onderen staan meer mappen. Heb je die aangevinkt?

Bedankt voor je reactie.

Heb zelf geen foto’s of muziek op de drive staan. De mappen die meer naar onderen staan zijn ook niet aangevinkt.

Bijdrager
    TipsvanTom

Worden die bestanden ook echt gesynchroniseerd, of is dat eerder een foutje in de rekensom van Drive?
    Probeer als het probleem blijft bestaan Drive eens van jouw computer te ontkoppelen en daarna weer te installeren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.