5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    hellomcfly

Google (Docs) Drive mounten in Finder

Ik zou graag (gratis) mijn Google Docs-schijf mounten in Finder. Heeft iemand enig idee of en zo ja, hoe dat kan?
    Google biedt nog geen webDAV-ondersteuning voor GDocs. Wel heeft een onafhankelijke ontwikkelaar zelf iets dergelijks gebouwd, maar het lijkt erop dat die je met die truc bestanden enkel als alleen-lezen kunt benaderen.

Voordat iedereen over Dropbox begint: dank, zoiets zoek ik nu niet. Cyberduck biedt sinds kort GDocs-ondersteuning, dat zou ook een oplossing kunnen zijn. Maar toch: mounten lijkt me handiger.
    Iemand enig idee?

Bijdrager
    chatsmit

Jammer genoeg nog geen idee. Ik heb me wel even geabonneerd op dit topic, want ik zou graag hetzelfde weten. Ik weet wel dat Transmit tegenwoordig een optie heeft om te mounten in finder. Maar zo snel lijkt het erop dat dit niet lukt met Google Docs. Ik ga er nog een keer voor zitten, als ik zelf iets vind laat ik het weten, en ondertussen hoop ik dat het iemand anders gelukt is!

Bijdrager
    Yost

Ik gebruik Cyberduck als FTP-client. Bij het downloaden van een nieuwe versie stond er plotseling dit op hun website: “Cyberduck is a libre, open source FTP, SFTP, WebDAV, Cloud Files, Google Docs and Amazon S3 browser for the Mac.“.

Klinkt alsof het kan wat de topic starter zoekt. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, omdat ik alleen het (Secure) FTP deel gebruik. Zie verder de website van Cyberduck.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de Goole Docs koppeling, omdat ik steeds meer met Google Apps doe. De iCal – Google Agenda integratie valt me hierbij een beetje tegen. Maar daar heb ik al een ander topic over.

Bijdrager
    Dickie

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Werk op het zakelijke Google Domain veel met gdocs. Punt is een beetje dat ik er met Cyberduck niet echt uitkom welke instellingen ik moet hebben. Hij verwijst automatisch naar een gdocs URL maar die komt niet overeen omdat ik het zakelijke Google domain moet hebben.

Bijdrager
    johnkeates

Het zal mogelijk zijn met FUSE van Linux. Op google code is een project van MacFUSE te vinden. Op het moment gebruik ik zelf SSHFS maar ik kan me voorstellen dat GDocFS ook geport is naar Mac OS X’s MacFuse.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.