3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    defecto

Google contacten synchroniseren met iPod via Exchange -> Geen contactgroepen

Ik heb via iTunes ingesteld dat de contacten van m’n google account gesynchroniseerd worden met m’n iPod. Nu merk ik echter dat de groepsindeling niet overgenomen wordt zoals ik die heb in m’n Google account. Ik ben er na een nachtje googlen ook niet achter gekomen hoe ik ervoor kan zorgen dat dit wel gebeurd.

Ook merk ik dat er automatisch met de Adresboek.app gesynchroniseerd word, die dan ook weer op m’n iPod komen te staan. Blijkbaar is er geen optie om in te stellen dat de contacten informatie van m’n Google account leidend is, en dat de Adresboek.app daar naar synchroniseerd.

Ik ben dit allemaal aan het uitproberen omdat zodra ik overga op een iPhone ik alles makkelijk wil kunnen synchroniseren zonder overbodige handelingen te moeten uitvoeren. Ik zou dus graag één database met contactgegevens willen hebben die ik zowel kan gebruiken op m’n iPod/iPhone als in m’n Google-account, en bij voorkeur ook makkelijk is te back-uppen.

Ik hoor graag jullie advies!

Bijdrager
    madcat

Ik had hetzelfde probleem en wilde ook graag mijn contacten zowel lokaal, als via gmail als op mijn iPhone goed georderd en compleet hebben. In die tijd was google nog bezig om elk contact die je mailt toe te voegen.
    Maar omdat ik het gebruikers gemak niet fijn vond heb ik de contacten van google uit gezet.

Echter zie ik bij mij wel dat de groepen wel zijn overgenomen, er zitten een soort van labels achter de naam.

Bijdrager
    Sausje

Ik doe het volgende:
    Google Contacts is leading. Deze wordt ingesteld op m’n iMac in Adresboek en via de exchange optie op m’n iPhone. Zet het synchroniseren van contacten in iTunes uit, anders krijgt je kringverwijzingen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.