10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Sanderman1992

Google Chrome – Ongeldig servercertificaat

Beste,

Ik zit met een probleem wat betreft Google Chrome, omdat ik Chrome in vergelijking met Safari fijner vind werken.

Nu moet ik op school inloggen op het wireless, maar ik moet hiervoor perse Safari gebruiken omdat ik de volgende melding krijg bij Google Chrome:

Als ik op meer informatie klik is er geen andere informatie beschikbaar.

Alvast bedankt

Bijdrager
    JaNiintendo

Certificaat is niet compatibel met Chrome, lijkt mij.:slant:

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee, dat is niet wat er staat.

Er staat dat de server waarop je probeert in te loggen een brak SSL certificaat heeft. Waarschijnlijk hebben ze zelf een certificaat gemaakt en dit ondertekend. Dan krijg je dit soort foutmeldingen.

Onder “meer info” hoor je te kunnen kiezen voor een optie om het certificaat toch te accepteren. Maar doe dit natuurlijk alleen als je de boel ECHT vertrouwd. Doe het in godsnaam niet als je bijvoorbeeld op een Internet-bankieren website aan het inloggen bent:)

Bijdrager
    Sanderman1992

Dat is dus een beetje het probleem, op het moment dat ik op “meer informatie” druk krijg ik niets, geen keuze om verder te gaan. Het is om in te loggen op het schoolnetwerk. Als ik Google Chrome op Windows gebruik werkt dit weer wel.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dan gebruik je toch Safari voor het aanmelden en daarna Chrome voor al het andere?

Bijdrager
    Sanderman1992

Dat is wat ik nu doe, maar het moet toch ook anders kunnen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja, door Chrome te dwingen het ongeldige certificaat te vreten.

Maar er is natuurlijk een reden waarom Chrome je tegenhoudt. Normaal gesproken betekent zo’n probleem namelijk OF dat de server is gehackt, OF dat je met prutsers te maken hebt.

Bijdrager
    Sanderman1992

Nja, prutsers zijn het hier sowieso. Hoe kan ik Chrome dwingen het certificaat aan te nemen dan?

Bijdrager
    Sanderman1992

Nja, als ik weer op school ben ga ik dat eens proberen, danku!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.