6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

[opgelost] Google Chrome Helper

Mijn temperatuur van mijn Mac mini gaat elke keer omhoog , ik kan dat zien aan smcfancontrol. Nu heb ik bij activiteiten gekeken en zie dat Chrome helper heel veel cpu gebruikt. Als ik nu die helper stop gaat bijna direct de temp met 30 graden naar beneden. Is het op de een of andere manier mogelijk Chrome zonder die helper op te starten

Marcel

Bijdrager
    Furbz

Ik denk dat het essentieel is om te gebruiken voor Chrome.
    Heb je de laatste update?
    Je zou ook eens Opera kunnen proberen. Die heeft namelijk de Chrome essentie in een ander jasje.
    Ff kijken wat t doet.

Moderator
    Night

Je kunt dit nog even proberen:

1) Go to Chrome > preferences > settings > show advanced settings > content settings (under privacy)
    2) Then click the ‘click to play’ button under the Plugins section.
    3) Click done when you are finished.
    4) Restart your Mac.

De oorzaak is vaak niet eens de Chrome Helper, maar een probleem met (Ă©Ă©n van de) plugins.

The quick story is that Google Chrome Helper isn’t really the problem. It tends to go on the rampage when there’s a rogue extension or when Google Chrome’s plug-in settings are configured to run everything by default. There’s a long list of the plug-ins supported by Chrome here, but most users in the Help Center forums seem to run into trouble when it’s working with Flash content.

“Google Chrome Helper” is the generic name for embedded content that runs outside the browser. Browser plug-ins aren’t features that are rendered by HTML code; they involve content that needs to be pulled in from elsewhere. The “Google Chrome Helper” is the interface between the embed code in the browser and a remote server, and it’s set to run automatically with Chrome’s default settings. In many cases, the plug-ins and processes they’re handling aren’t listed by name because the APIs don’t allow it. Google Chrome Helper is a martyr.

Disabling Helper’s auto-helping is easy, and it won’t prevent you from using plug-ins. You’ll just have to opt in to view plug-in content on a case-by-case basis. Deactivating it isn’t entirely intuitive, though—there’s no mention of the Helper outside of your Activity Monitor and forum complaints. You’ll have to dig a couple of levels deep into your Chrome settings.

First, shut down all your Chrome windows without quitting the program. In the Chrome menu, go to “Preferences,” scroll all the way down in the menu, and click on “Show advanced settings…” The first item in the expanded advanced settings list will be “Privacy,” and click on the “Content Settings” button right under that. About halfway down the content settings list is a “Plug-ins” entry, which will likely be set to “Run automatically.” Instead, select “Click to play.”

This is essentially the same thing as configuring email to load images only when you click a “load images” link. Any embedded Flash, Java, Quicktime, DivX, or Silverlight content on a webpage will appear as a grayed-out space until you click on it to load the player and the content.

One huge benefit of destroying the Google Chrome Helper? It should keep Flash ads from auto-loading without having to install an ad-blocker.

Bijdrager
    Marcel

Oorzaak is inderdaad de plug-in, bij mij was dit SAbnzb die voor de ellende zorgt. Bedankt voor de snelle tip

Marcel

Bijdrager
    kawouter

Hallo allen,

Ik gooi dit topic even omhoog. Ik heb hetzelfde probleem. Binnen 30 minuten is de hele battarij van mijn 2016 Macbook Pro leeg.

Nu denk ik alleen dat de hele settings van Chrome iets anders zijn geworden want de uitleg zoals hierboven is niet meer correct. Het hele Click to Play deel is er niet meer.

Iemand die mij kan helpen? Wil, ook ivm de plugins, graag chrome blijven gebruiken.

Hoor het graag.

Mvg Wouter

Bijdrager
    Shmoo

Je moet sowieso beginnen met Flash uitschakelen in Google Chrome, dit zit Chrome ingebakken in de browser (Pepper Flash Player of zoiets).

Daarna kun je dacht ik het woordje extensions in de url balk typen om bij alle extensies /plug-ins uit te komen.

chrome://extensions

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.