4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Peeter

Google Chrome geeft problemen op imac

De afgelopen weken liep mij Imac regelmatig vast na enige tijd. Bij het opnieuw opstarten kreeg ik ook regelmatig door dat hij de hd niet kon vinden (map met ?) Met de optiontoets kreeg ik hem wel weer aan de praat. Na heel wat “gepieker” wat de oorzaak zou kunnen zijn herinnerde ik me dat ik een paar weken geleden Google Chrome ben gaan gebruiken. Deze nu verwijderd en weer met Firefox verder gegaan. Nu geen enkel probleem! Mijn bank had trouwens ook al aangegeven dat bepaalde functie bij internetbankieren niet optimaal functioneerde met Chrome/Imac nadat ik tegen wat problemen daar was aangelopen. Hebben meer mensen de zelfde ervaring?

Bijdrager
    GeertGB

Lijkt me niet waarschijnlijk dat je probleem hiermee daadwerkelijk opgelost is. Ik heb in ieder geval zeker niet dezelfde ervaring.

Het lijkt me dat je wel eens een hard disk probleem zou kunnen hebben. In ieder geval zou ik een backup maken (als je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk).

Bijdrager
    Hansi2124
    Peeter op 02 januari 2011

Bij het opnieuw opstarten kreeg ik ook regelmatig door dat hij de hd niet kon vinden (map met ?

Oplossing:
    In Systeemvoorkeuren / Systeem / Opstartschijf je interne hd selecteren.
    Helpt dat niet (of niet altijd), dan is je hd het inderdaad aan het begeven. Zorg daarom dagelijks voor een backup. Zo kom je het minst in de problemen als het echt fout gaat met je hd.

Moderator
    Night

Nou nou Hansi, dan hoeft dat niet gelijk te betekenen dat z’n HD ’t aan het begeven is. Wellicht zorgt een corrupt bestand ervoor dat de iMac geen geldig OS kan ontdekken op de opstartschijf. En zo kan ik nóg wel een aantal oorzaken bedenken. Dat Chrome niet en FireFox wèl toegang tot de HD kan krijgen, doet me eerder in de richting van iets softwarematigs denken… Bij een defecte HD is het namelijk niet half, maar óf wel óf niet werken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.