27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Google chrome, en waarom?

Gisteren adviseerde een vriend me stellig dat google chrome de moeite waard is om op over te gaan (en safari te verlaten).

Wat is jullie mening?

Pro’s en cons van google chrome?

cheers!

Bijdrager
    KarelWillem

Vraag het niet aan mij.:lol:

Mis je nu wat in Safari? Nee? Lekker bij Safari blijven.
    Doet Safari niet wat je wil? Ja? Probeer Chrome. Het doet geen pijn.

Ik zie die hele Browser-overstap-toestand nooit zo.
    Ik surf naar een pagina en wil bookmarks kunnen bewaren.
    Of dat nu in Safari, Chrome, FireFox of weet ik wat is, zal me worst zijn.

Er zijn zat vergelijkingen te vinden op Internet in ieder geval:
    http://mwolk.com/blog/chrome-vs-safari/

Bijdrager
    prullenbak

Wat KW zegt.

Ik zelf hou niet van firefox. Te veel, te groot, te log, te langzaam.

Chrome en safari zijn erg vergelijkbaar IMO. Boeit eigenlijk niet zoveel. Safari heeft de mooie reader functie, die mis ik in chrome (er zijn extensies die ongeveer ehtzelfde doen, maar neit zo mooi snel en netjes…)

Het komt uiteindelijk allemaal neer op voorkeur…dus tja.

Probeer Chrome. Het doet geen pijn.

En t kost geen geld, en het is geen eenrichtingsweg:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zou zeggen: installeer een paar browsers en gebruik die afwisselend, dan kom je er waarschijnlijk snel genoeg achter welke je het lekkerst vindt werken.

Bijdrager
    wwgnr

Ik heb beide browsers. Gebruik 99% van de tijd safari omdat ik dat lekkerder vind surfen. Het doet alles wat ik wil en ik heb geen reden om een andere browser te gebruiken. Soms als iets niet wil laden zoals laatst die docu gamechangers over Steve Jobs gebruik ik Chrome.
    Een ander pluspunt van safari is dat het minder ruimte inneemt (toch belangrijk hier op m’n 13,3 scherm). Dan doel ik op de titel/adres/bookmark/tab ruimte. Als je in safari 1 scherm open hebt, dus geen tabs is het dunner dan chrome die ook bij 1 tab ruimte voor de tabbalk inneemt.

Bijdrager
    CMD-Z

thanks, ik zie inderdaad vooralsnog (ben het aan t proberen) weinig toegevoegde waarde.

Bijdrager
    nebilem

Ik gebruik op mijn windows ook chrome. Ik gebruikte eerst alleen Internet Explorer maar werd gek van de lange laadtijd van sommige sites zoals de site van apple. Toen maar chrome gedownload was binnen 2 minute klaar met downloade en installeren en de sites die met IE moeizaam gingen waren opeens supersnel. Sindstoen gerbuik ik alleen Chrome en voor het geval ik met chrome sommige sites niet kan openen heb ik IE nog op mn PC.

Bijdrager
    wessellonus

Ik was altijd tevreden met safari op mijn mac en met chrome op mijn windows,

toen gingen China en google ruzie maken en besloot ik Google te belonen door chrome te gaan gebruiken op mijn iMac, sindsdien ben ik chrome-fanaat.
    Grootste voordeel is dat de tabs, adresbalk en de andere knoppen zeer compact zijn gerangschikt.
    Grootste nadeel is echter dat hij alleen op de homepage start als hij helemaal is afgesloten, wanneer je hem wegklikt en weer aanklikt laadt hij een overzicht van mijn favoriete sites.
    nog een voordeel is het tab-slepen, sleep een tabje buiten het venster en het wordt een apart venster, en andersom! (en de incognito-modus is ook wel comfortabel, laten we wel wezen)

het zijn die kleine dingetjes die mij deden omslaan, maar het maakt inderdaad weinig uit.

Bijdrager
    CMD-Z

Grootste nadeel is echter dat hij alleen op de homepage start als hij helemaal is afgesloten, wanneer je hem wegklikt en weer aanklikt laadt hij een overzicht van mijn favoriete sites.

@wesselonus: installeer de extension: ‘new tab’ en dan is dit opgelost.

enne incognito modus? wa is da?

Bijdrager
    Sascha
    wessellonus op 04 november 2010

Grootste voordeel (van Chrome) is dat de tabs, adresbalk en de andere knoppen zeer compact zijn gerangschikt.

Nog een voordeel is het tab-slepen, sleep een tabje buiten het venster en het wordt een apart venster, en andersom!Dat werkt bij Safari toch net zo ? !

Bijdrager
    jannsV8

Probeer eens Camino 2.0.5. als Browser.
    Deze is bij mij stabieler en sneller als Safari, althans onder Tele2 als Provider.

Bijdrager
    CMD-Z

Overigens vind ik dit een mooiere icon!

Bijdrager
    Sascha

Die kan je instellen in de plaats van het Safari-icoon als je wilt natuurlijk…

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    CMD-Z

haha vind het safari icoon sowieso mooier, maar bedoelde meer dat bovenstaande icoon mooier is dan het default icoon van chrome

Bijdrager
    chonazz

Ik heb de drie grootste browsers geïnstalleerd staan… Firefox vind ik traag als dikke… Chrome werkt fantastisch, maar Safari is gewoon gewoonte. Heb geprobeerd om deze te veranderen, blijf toch altijd op Safari uitkomen.

Als het werkt, waarom zou je dan een andere kiezen?

Jonas

Bijdrager
    CMD-Z

ik had af en toe in safari wat crashes met gmail bij autoaanvullen van adressen. Mierengeneuk i know, maar goed. Plus chrome heeft extensions, wat wel leuk is.

Bijdrager
    KarelWillem

Wat heeft Safari dan?:lol:

Bijdrager
    Hermanh

Mijn ervaring met Google Crome op dit ogenblik is waardeloos. Ik krijg bij iedere pagina welke ik wil openen, een andere pagina te zien van Mackeeper. Terwijl ik het iedere keer vermijdt deze te installeren. Word ik belaagd met deze bug zal ik maar zeggen. Zo irritant…..

Heb regelmatig een reset gedaan in Google Chrome. Dan gaat het een 10 min. goed, en dan begint het weer.

Iemand een oplossing voor dit euvel?

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je Malwarebytes al eens gedraaid?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is ook geen Chrome-probleem, maar echt een gebruikers-foutje (al denk jij waarschijnlijk van niet).

Bijdrager
    Hermanh

Ik heb inmiddels chrome er af gegooid, en een nieuwe gedownload en geïnstalleerd. Tot nu toe geen probleem meer..

Bijdrager
    KarelWillem

Dat probleem was je toch echt zelf in dit geval.
    MacKeeper komt niet helemaal vanzelf tevoorschijn.

Bijdrager
    TheBigZ

Hulp voor pebcaks is onderweg, het duurt alleen nog wel even.

Third-party software such as anti-virus scanners and video driver utilities often injects libraries into running processes to do things like inspect network traffic, or add custom menu options to menus. Malicious software can also do the same to spy on users, steal passwords, and similar. Google has found that people who have such injected code are 15 percent more likely to see their browser crash. As such, it’s going to start blocking such injections.

Bijdrager
    KarelWillem

En 7 jaar na “Google chrome, en waarom?”

Omdat het zo lekker synct met mijn Android telefoon.;)
    Maar verder blijft Safari nog steeds een prima browser.

Bijdrager
    GoeieDag
    Hermanh op 03 december 2017

Ik heb inmiddels chrome er af gegooid, en een nieuwe gedownload en geïnstalleerd. Tot nu toe geen probleem meer..

Denk dat je er op deze manier niet vanaf bent, want het applicatie pakket van Chrome was echt niet geïnfecteerd.

NB: Malwarebytes nou al eens gedraaid?

Bijdrager
    Hermanh

Ja, goeieDag, die heb ik inderdaad gedraaid. Ik krijg geen melding dat er iets fout zit!

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.