6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    RENE AMPLO

Google Cast (Chromecast 2) en internetsnelheid

Hi all,

Als dit in het verkeerde forum staat verplaats het gerust.
    Thuis heb ik 0 problemen met het streamen van mijn Chromecast. Nu heb ik voor een vriend van me als cadeau een Chromecast 2 gekocht en het viel mij op dat bij hem thuis YouTube of zelfs RTL XL het beeld niet vloeiend was maar zo nu en dan haperden, dat heb ik thuis niet. Aan z’n TV kan het niet liggen dat is ook een relatief nieuwe (max 3 jaar oud) Full HD TV.

Wat ik zo 123 kan bedenken is de down/up snelheid van je internet. Ik heb het middelste pakket van Ziggo waar hij waarschijnlijk het goedkoopste pakket heeft.

Mijn vraag is kan het hier aan liggen? Mijn gevoel zegt dat de goedkoopste Ziggo toch ook moet voldoen voor streamen? Wat zou ik nog kunnen nalopen bij hem thuis om de kwaliteit te verbeteren?

Bijdrager
    KarelWillem

Het Ziggo Start pakket heeft 40 MBit download.
    Voor 4k wordt 20 aangeraden. Daar zit je dan al dik boven.

Dus zeker Full HD mag geen enkel probleem zijn.

Jullie kunnen natuurlijk altijd even een speedtest doen, wat het Internet werkelijk voor snelheden geeft daar.

Bijdrager
    r.heijma

Chromecast is toch draadloos? Dan ligt het waarschijnlijk daar aan.
    Hoe druk is het in de lucht? Hoeveel wifi netwerken zijn er actief? Welke kanalen gebruiken ze? Hoe ver zit je vriend van het wifi AP en wat zit er tussen het AP en de Chromecast?

Dat is het leuke van een ATV. Daar kan een draadje in en is dus altijd goed.

Bijdrager
    Shmoo

Draadloos en WiFi maakt idd. wel heel veel verschil uit qua snelheid. Kan best dat je maar 16 of 18MBits snelheid zult overhouden wanneer je draadloos werkt.

Bijdrager
    KarelWillem

Oh ja. Ik heb de Ultra, die heeft ethernet. Dat maakt inderdaad uit.

Moderator
    Night

je kan op je Mac (wel zorgen dat je via wifi verbonden bent met het betreffende netwerk en niet via ethernet) kijken hoe snel de draadloze verbinding ter plekke is m.b.v. tooltjes zoals: http://www.speedtest.net. Hierbij ga ik er vanuit dat je Mac en de ChromeCast min of meer eenzelfde positie hebben binnen de ruimte. 40mBit moet ook draadloos haalbaar zijn (de meeste routers zijn toch wel 802.11n compliant). Ook de Chromecast2 is 802.11 b/g/n compliant). Ik zit zelf op ruim 65mbit/sec met een standaard ziggo modem…
    Zorg er wel voor dat je geen storingsbronnen in de buurt hebt (zoals magnetron etc) en dat je je kanaal kiest met zo min mogelijk andere gebruikers.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.