8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    ztj01

google captcha

Ik heb sinds vandaag het probleem als ik google open of een zoekterm invoer (safari) dat ik de melding krijg om een captcha in te voeren, omdat er volgens google ongebruikelijk verkeer komt vanaf mijn computernetwerk.

Ongetwijfeld zal hier al iets over te vinden zijn op het forum, maar ook hier werkt de zoekfunctie niet en verschijnt er weer een captcha om in te voeren.

Bitdefender en malwarebytes-anti-malware al gedraaid maar deze geven beide niets aan.

Wie o wie kan en wil dit leekje helpen?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    Shmoo

Controleert je bijv veel op Google of je eigen site goed scoort?

Dit soort dingen krijg je namelijk meestal wanneer je meer dan 1000 keer per dag iets opzoekt op Google. 1000 is het limit en dan gaat je IP in het emmertje bij Google.

Bijdrager
    ztj01

@shmoo nee helemaal niet. Enige wat ik kan bedenken dat er iemand in huis ongevraagd op mijn laptop wat gedownload heeft…

Bijdrager
    computer space

Andere zoekmachine gebruiken… Zijn stelletje dickheads. Probleem voor Google: omdat zij i.t.t Facebook heel moeilijk kunnen meten of jij een advertentie echt bekijkt, draaien ze allemaal scripts om dit te doen. Ook is het lastig een profiel van je te bouwen als je rommelt aan hun systeem. Als jij dat verstoort dan grijpen ze in met dit soort onzin. Kan komen door adblock, ghostery, door cookieinstellingen, te oude firefox, van alles.
    Realiteit is namelijk 80% reclameclicks zijn fake, die willen adverteerders niet betalen, blablabla. Ze hebben gewoon onhoudbaar verdienmodel.
    En wat ze dan doen: klantjepesten. Net als met die irritante privacyoverlay die je dagelijs krijgt als je cookies wist.
    Als je vanilla chrone draait werkt het hws wel, maar dan betaal je dus met een uitgebreide kijk in je online leven.

Ben helemaal klaar met Google. Gelukkig zijn ze redelijk overbodig. Als FB zo zou bitchen is het een stuk lastiger.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door  computer space.

Bijdrager
    computer space

Bedenk ook dat iedereen in jouw huis voor Google zelfde kan zijn. Studentenhuis met 10 macbooks is lastig onderscheid maken.

Bijdrager
    JJmac

DuckDuckGo, fijne zoek machine.

Bijdrager
    Shmoo

Jongens jongens toch…

Omdat iemand een captcha krijgt van Google moeten we maar gelijk van zoekdienst switchen.

Schakel ook eens extensies uit in de browser ( controleer of deze up to dat zijn desnoods haal ze opnieuw op bij de eigenaar ) ..en of verander eens je wachtwoord van het internet om te voorkomen dat er iemand mee surft op jouw internet.

Het gebruik van gratis VPN diensten en dat soort ongein kan dit natuurlijk ook veroorzaken.

Zie wat Google er zelf over schrijft.
    https://support.google.com/websearch/answer/86640?hl=en

Bijdrager
    ztj01

Bedankt allemaal voor de reacties.
    Weer een beetje wijzer geworden, inmiddels is de captcha melding weg en werkt alles voor zo ver ik weet zoals het moet!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.