13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    grotegerke

google calendar synct zomaar niet meer

Goedemorgen,

Zomaar uit het niets krijg ik van iCal deze melding:
    De server herkent uw gebruikersnaam of wachtwoord voor de account ‘****’ niet.

Tot nog toe altijd probleemloos gesynchroniseerd. Ik kan gewoon inloggen in mijn google account, dus dat is het probleem niet.
    Ook synchroniseren andere apparaten prima.
    Wat zou dit kunnen zijn?
    En… hoe los ik het op?

Bijdrager
    McPim

Verwijder al je Google entries uit je Keychain, verwijder het Google account uit iCal, herstart je Mac, voeg het account weer toe in iCal en het zou weer moeten werken.

Bijdrager
    grotegerke

Helaas, dat werkt niet.
    Ik krijg nu bij het aanmaken van de nieuwe account deze melding:
    “Identiteitscontrole mislukt. Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn door de server geweigerd.”

Bijdrager
    McPim

Dat staat dan los van het eerste probleem, maar ook dit moet te fixen zijn. Hoe maak je dat nieuwe account aan in iCal? Kijk hier eens naar de laatste reactie (‘smudgedj’), dat is de goeie manier.

Bijdrager
    grotegerke

Ook dat helpt niet.

Bijdrager
    McPim

Je krijgt dan dit te zien als het goed is:

Wat gebeurt er dan als je daar je gegevens invoert? Gaat dat wel goed of komt de errormelding pas later?

Bijdrager
    grotegerke

Ik werk met OSX 10.6.8 en gebruik dus nog het oude vertrouwde iCal.
    Tot een paar dagen terug ging dat prima. En ineens vliegt de sync eruit.
    Ik kan gewoon alles invullen, maar krijg dan de melding dat de server wachtwoord en gebruikersnaam niet herkend.
    Dat is vreemd omdat op allerlei andere plekken wachtwoord en gebruikersnaam prima herkend worden.

Bijdrager
    McPim

Ah.. Ik geef alleen ondersteuning voor Yosemite en El Capitan ;! Ik weet niet of in iCal onder 10.6 het toevoegen van een Google account hetzelfde werkt, uit je laatste reactie begrijp ik van niet. In diezelfde link gaat het ook nog over hoofdletters voor je naam/ww in de URL, misschien dat je daar nog mee kunt experimenteren.

Bijdrager
    grotegerke

Dat werkte altijd prima. Ik denk dat ik maar overstap op een Thunderbird agenda o.i.d.

Inactief
    Anoniem

Waarom upgrade je niet gewoon naar de laatste versie van OSX? Wellicht zijn dan ook je problemen met iCal opgelost..

Bijdrager
    grotegerke

De huidige versie is gezien de leeftijd van de machine de maximaal haalbare.

Bijdrager
    SunKeeper

Dan is je Mac bijna 11 jaar oud (en heb je ook de verkeerde in je profiel staan).

Op een gegeven moment houdt het met software ook op, ook al werkt de computer nog goed.

Bijdrager
    grotegerke

Profiel aangepast;)
    Klopt ja, hij loopt nog als een tierelier. Maar de software laat het op een gegeven moment afweten.
    Op een pc (ja nog langer dan 11 jaar geleden) stapte ik dan over van windows naar linux. Dan kon je nog even verder met je apparaat.
    Dat kan helaas bij een Mac niet.

Maar mocht iemand nog een oplossing hebben voor het genoemde probleem, dan hoor ik het graag.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.