9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    chatsmit

Google Calendar op bureaublad (o.a.)

Hoi medemaccers,

Ik wil mijn Google Calendar (kalender gekoppeld aan m’n gmail) en m’n ongelezen gmail berichten OP m’n bureaublad krijgen. Iets dat dus bij smartphones allang bestaat, een soort ‘Vandaag widget’ waarin in een blik overzichtelijk is hoe het er vandaag voorstaat, upcoming events, unread mail, eventueel het weer, dat soort gein.

Nou zou je denken oh heb je nooit van dashboard gehoord? jawel. Maar gezien ik dual screen gebruik, wil ik de ‘widgets’ vastgeplakt op m’n bureaublad hebben, zodat ze altijd zichtbaar zijn. En ja, ook DAT kan. Met een terminale code krijg je de widgets op je bureaublad. Maar het irritante daarvan is, dat de widgets dan continue over je vensters zweven (wie wil dat nou..). Geen optie dus, tenzij er een tooltje bestaat dat de Dashboard Widgets vastgeplakt op je bureaublad blijven en dus onder de vensters zweven. Bestaat dat dan misschien toch?

Met Dashboard kwam ik dus niet verder. Speurend op het web, kwam ik Google Desktop tegen. Ook een widget programma. Maarrrrr deze software is te oud, wordt niet meer ondersteund, werkt niet op OSX 10.6 en is vervangen door Desktop Search. Jammer want er bestaan wel google widgets die aansluiten op m’n wens.

Van Google Desktop Widget kwam ik tot Yahoo Widgets, wel door OSX ondersteund en er zijn veel widgets voor te vinden. Maar ik voelde me al snel weer een windows gebruiker, widgets die niet op z’n plek blijven staan, uber lelijke venstertjes, script errors bij het leven, niet blijven synchroniseren terwijl die functie aan staat, No new emails terwijl er 3 ongelezen zijn. Alleen het weer vandaag, de datum en tijd doen het goed.. Kortom, ik snap dat Google zo groot heeft kunnen worden.

Weer een stapje verder kwam ik nog even langs bij GeekTool Maar dit gaat me toch te ver, veel werk om iets voor elkaar te krijgen terwijl je nog niet weet of het wel iets is.

Dus eigenlijk lijkt m’n vraag makkelijk, ik wil als simpele sterveling in 2010 gewoon een ‘today’ scherm op m’n bureaublad (van mijn 2e scherm). Is er dan misschien een RSS reader die zich ‘vastbrandt’ op je bureaublad?

Iemand met ideeën? Ik hoor het erg graag en ik kan me niet voorstellen dat het niet kan.. Hedendaagse smartphones zijn hierop ontwikkeld, moet het toch ook op je eigen mac kunnen?!

Bijdrager
    Sascha

Is Dashit iets ? Of zet deze de widgets ook voor de vensters ?

Bijdrager
    chatsmit

He Sasha bedankt voor het meedenken, maar inderdaad Dashit doet hetzelfde jammer genoeg, de widgets zweven over de vensters. Als er nou een tooltje bestond die de widgets op het bureaublad lieten kleven, dan was dat walhalla:-)

Bijdrager
    Anszje

http://www.icalviewer.com/

Dit werkt iig met iCal en in iCal kun je dmv CalDav gewoon je Google Calendar toevoegen.
    Misschien helpt dit je op de goede weg?

Bijdrager
    Leander

Misschien kan Afloat de widget op het bureaublad vastpinnen (pinned to the desktop).
    Afloat werkt met Cocoa applicaties en kan deze o.a. op de voor- en achtergrond vastzetten. Afloat werkt helaas niet met Carbon applicaties.

Zie http://www.youtube.com/watch?v=qSLTfII8ClU

Bijdrager
    Leander

Zie nu dat Afloat niets met widgets kan aanvangen.
    Maarrr, Afloat kan wèl een Safari-venster op het bureaublad vastpinnen. Dus, spijker gewoon je Google Calendar en je gmail vast op de desktop middels Safari en Afloat.

Bijdrager
    chatsmit

Jaja, dit gaat de goede kant op, ik ga het proberen bovenstaande suggesties, bedankt!

Toevoeging: Via de bovenstaande opties kwam ik weer in een andere oplossing, Fluid Hiermee kan ik nu zelf m’n widgets maken. Ik maak zelf een webpagina, daar maak ik met Fluid een losstaand programma van. Ik kan met Fluid opgeven dat het vensterloos moet zijn, op desktop geplakt en zelfs de doorschijnheid (is dat een Nederlands woord?) is in te stellen.
    Dus ik ga nu weer ff flink stoeien, maar ik denk dat Fluid de oplossing is.

Bijdrager
    damondike

Mocht Fluid niet de oplossing zijn, het schijnt ook te kunnen, moet me er ook nog in verdiepen, met Geektool.

Bijdrager
    chatsmit

Geektool had ik al geprobeerd zoals in 1e bericht staat, maar toch bedankt voor het meedenken

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.