4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Maxschollen

Google Analytics

Beste mensen
    Weet iemand hoe ik met Google Analytics per pagina kan bij houden hoe veel bezoekers
    Het gaat om mijn eigen website
    Technosnufs.nl

Bijdrager
    Shmoo

Inloggen op je Google Analytics dashboard en dan daar ergens in je dashboard zul je vast wel een overzicht hebben van je eigen site. Ik bedoel dan ergens zal wel staan je hebt 300 hits en die 300 hits kwamen hier tot stand..

Het belangrijkste is dat je die Google analytics code die je moet toevoegen, toevoegt aan de footer van je site en dan met name een dynamische footer. Dus zorgen dat de code ook daadwerkelijk is ingesloten in elke pagina die je bezoekt niet alleen de homepage of de static pagina waar je de code hebt toegevoegd.

Bijdrager
    computer space

Kijk ook even naar de cookieregels. Wil je niet zo’n belachelijk akkoordscherm kun je wellicht beter zelf iets draaien zoals piwik.

Bijdrager
    streeff

De meeste sites die Google Analytics draaien tonen helemaal geen cookiescherm, en er zijn daarnaast bijna altijd ook andere zaken die cookies zetten.

Maar los daarvan: ik ben erg onder de indruk van Piwik, veel gebruiksvriendelijker en een fijn idee dat niet iemand anders profiteert van jouw data.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.