4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    hobbes2210

Google account toevoegen in IOS 12.4 lukt niet

Ik wil een nieuw google account toevoegen op een iphone7 met ios 12.4.

Als ik in instellingen/wachtwoorden en account/nieuwe account/ op google klik, gebeurt er niks

We hebben 2 iphone 7’s in huis en bij beide gebeurt er niks.

Iemand hier ervaring mee. Hoe nu een google account toe te voegen?

Bedankt alvast

Mathieu

Bijdrager
    penseel

Of gebruik de app van Gmail.

Bijdrager
    Shmoo

Toevallig heb ik gisteren nog door mijn Google Account heen gelopen en wat mij opviel is dat ze je meldingen geven van dingen die niet goed gaan.

Als je naar myaccount.google.com gaat in de browser (desktop) en je klikt dan op Security dan krijg je advies als er dingen niet goed gaan. Zoals devices die verbinding willen maken met je account maar waar Google van denkt, dat gaat niet volgens de regels. Je kunt dan aangeven dat jij dit zelf was en dat die verbinding geaccepteerd moet worden.

Dit ‘My Account’ gedeelte is echt zo professioneel en overzichtelijk geworden. Respect! 🙏

——-

Toevoeging.

Als je 2-Step-verification activeert kun je app specifieke wachtwoorden maken. Dan kun je zeg maar instellen dat Mail op je iPhone wachtwoord X mag gebruiken om in te loggen op je Gmail. Erg handig + extra veilig  want dan hoef je niet je wachtwoord te gebruiken in apps van derden die toegang geven tot je volledige Google Account.

Het nadeel is wel dat het 2-STEP verificatie is en niet Factor zoals bij Apple. Dit werkt met een SMS-code en daar ben ik niet zo’n fan van.

Bijdrager
    hobbes2210

Inderdaad was het Google die deze actie tegenhield.

Nu alles OK in de settings en ik kan het account toevoegen op mijn telefoon!

Thanks

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.