3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    vriesela

GoLive vraag

Welke ‘tool’ in GoLive moet ik gebruiken om in een site bijvoorbeeld een pijl aan te klikken, om daarmee telkens een nieuwe illustratie te laten verschijnen, dus binnen dezelfde pagina.
    Ik hoop dat het duidelijk is.

Bijdrager
    hansman

Misschien met een nieuwe laag en dan in of uitschakelen met de tijdlijn.

Bijdrager
    Harryk

Welke ‘tool’ in GoLive moet ik gebruiken om in een site bijvoorbeeld een pijl aan te klikken, om daarmee telkens een nieuwe illustratie te laten verschijnen, dus binnen dezelfde pagina.

Nee niet de timeline.

Door het toewijzen van actions aan de # links. Er zijn op het web diverse tutorials hierover te vinden, eentje die ik vond:
    http://www.golivebasics.com/textswap
    daar even naar beneden en de tweede pagina bekijken
    en ook deze
    http://www.stochasticaphelion.com/Tutorials/flyoutmenu/flyoutmenu.html

Een (onvolledige) beschrijving:
    -zet op je pagina floating boxes. Je kunt deze plaatsen waar je wilt, ook over elkaar heen. Geef de floating box een unieke naam. In de floating box stop je een illustratie.
    – je voegt een link toe aan een stuk tekst of een plaatje, en vult dan bij de link een # in. Ga naar het actions menu, en selecteer het event (default is Mouse click) waar je de action aan toe wilt wijzen. Dan moet je een nieuwe action aanmaken, dat moet je even weten, je klikt daarvoor op het ‘nieuwe pagina’ ikoontje naast het prullenbakje.
    Voor wat je wilt kun je de action gebruiken die default in de golive set aanwezig is: Showhide. Hiermee kun je een floating box, een layer dus, showen en hiden.
    Je kunt ook meerdere actions aan een event toewijzen, dat kan nodig zijn, bijvoorbeeld om een floating box te showen, en een andere action om een floating box te hiden.

Nadeel van de golive actionscript is altijd de wat forse code, voordeel is dat het in alle browsers werkt… en daar gaat het om.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.