8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    vriesela

GoLive vraag over rollover

In goLive heb ik een ‘rollover’ gemaakt, dat wil zeggen dat wanneer je met de muis over een plaatje gaat er een nieuwe afbeelding verschijt.
    In de preview werkt het prima, maar wanneer ik het upload werkt het niet meer.
    Wat doe ik fout?

Bijdrager
    freshface

En externe .js file vergeten uploaden ?

Bijdrager
    Ries

Kijk even bij je Voorkeuren -> Scriptbibliotheek.

Heb je twee opties:
    -Code op pagina schrijven
    -GoLive-scriptbibliotheek importeren

En dan denk ik dat je de tweede optie aangevinkt hebt staan.
    Als dat zo is moet je ook de map ‘Generated Items’ mee uploaden, doe je dat niet dan zal inderdaad de rollover niet werken.

Bijdrager
    vriesela

… en waar vind ik die?

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Vergeet niet de site te exporteren ( :apple: E) met “scriptbibliotheek comprimeren” aangevinkt.

Bijdrager
    Sjakkie

Volgens mij zit ik met hetzelfde probleem, ik heb de dingen die jullie hebben aangegeven al geprobeerd, maar het lukt niet.
    Het bijzondere is wel dat wanneer ik het heb geupload en ik open de pagina via internet in m’n eigen browser dat het wel werkt, maar zogauw ik het op een andere computer bekijk, het niet werkt.
    Hebben jullie nog meer suggesties?

Groetjes Sjakkie

Bijdrager
    X-Naut

Wanneer je een roll-over maakt in GoLive, dan wordt er een mapje ‘Generated items’ aangemaakt. Wanneer je deze vervolgens niet upload, dan werkt je roll-over ook niet meer. Probeer het eens zou ik zeggen! Succes :D

Bijdrager
    Harryk

Wanneer je een roll-over maakt in GoLive, dan wordt er een mapje ‘Generated items’ aangemaakt. Wanneer je deze vervolgens niet upload, dan werkt je roll-over ook niet meer.

En als je die upload, steeds net voordat je dat doet onder het menu ‘Site’ even de optie ‘flatten script library’ aanklikken. Golive bekijkt dan je site, en haalt alle css-script code uit het bestand CSScriptLib.js dat in de map Generated Items staat, althans de stukken code die je niet nodig hebt. Doe je dat niet is dat bestand veels te groot.
    Heb je maar één of twee pagina’s met rollovers, dan haalt het niet zoveel uit wat bandbreedtebesparing oplevert, en als je pas begint kun je voor het overzicht wellicht in je voorkeuren bij Script Library ‘write code in page’ aanklikken. Je kunt later altijd nog de javascript exporteren naar een externe CSSScriptLib.js.
    Misschien een open deur, maar zorg dat je alle images upload… ook de mouse-over images. Uit wat je schrijft lees ik dat ze uit de cache worden gehaald en niet van de server…
    Moet je maar eens je cache legen, dan werkt het in je eigen browser ook niet meer…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.