2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    EagerB0bNerd

GoLive smart objects aanpassen

Ik heb in Golive een aantal beelden (smart objects met rollovers) aangepast kwa grootte door de .PSD in Imageready te verkleinen (met canvas size)
    Hoe krijg ik nu dat ze in mijn layout aangepast worden, zonder ze allemaal opnieuw te gaan plaatsen ?
    Refresh view (in de toolbar) doet niets.
    Ook als ik de Gifjes verklein gebeurt er niets, in de inspector staat de width nog steeds op 120, terwijl dat 100 moet zijn.

Bijdrager
    Harryk

Hoe krijg ik nu dat ze in mijn layout aangepast worden, zonder ze allemaal opnieuw te gaan plaatsen ?

Ik mag hopen dat je ze als gif of jpg hebt weggeschreven via de Save for Web optie van Photoshop…
    en dat de weggeschreven afbeeldingen voor de diverse roll-over stati ook even groot zijn, anders krijg je problemen. De afbeeldingen voor normaal (niet muis-over) en muis-over moeten even groot zijn.
    Stel dat je een afbeelding image.gif vervangt door een andere image.gif met andere afmetingen dan laat je Golive die andere afmetingen weten door de image in de lay-out editor te selecteren. De inspector toont dan de width en height, en rechts daarvan een icoontje, het schaal-icoontje. Als je daar eenmaal op klikt neemt Golive de nieuwe afmetingen in de html-source over.
    Bij rollovers is dat ook, maar dan in de inspector helemaal naar beneden scrollen.

Ik heb even gemist dat het hier om smart objects gaat, daar werk ik nooit mee, maar ik acht de kans groot dat dat op dezelfde manier gaat.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.