3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Moderator
    Lucas Raggers

[GoLive] scrollbar en uitlijnen frame

Op mijn site http://www.xs4all.nl/~lucasrag/ heb ik onder de knop ‘cd collectie’ een frame dat langer is dan gezien kan worden. De scroll bar lost dit op. Maar dat heeft tot gevolg dat de tabel niet meer uitgelijnd is met de andere frames.
    Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik zowel een scroll bar heb als een netjes uitgelijnde frame???

Ik gebruik GoLive 6.0.1 en ben een kneus wat webdesign betreft.

Bijdrager
    tiny

Hee Lucas,

Ik denk dat je zou kunnen volstaan om een spacer-celletje te plaatsen a/d linkerkant in het tabel: voeg een column toe (in het bestaande tabel, links in je tabel) en plaats hier een ‘spacer’ in. Dit is een ‘plaatje’ van 1 X 1 pixel die transparant is. Mocht je ImageReady gebruiken: hij maakt ze automatisch aan als je een document met slices en transparantie opslaat.

Een spacer gebuikt dus geen geheugen en zie je ook niet. Vervolgens kan je er wel een breedte aan toekennen. In jouw geval moet je er volgens mij acht pixels breed van maken. Handig is om er ook een hoogte aan toe te kennen. Je kan hem dan makkelijker aanklikken als je hem weer moet selecteren. De interface van GoLive is helaas af en toe nog wat ‘quirky’.

Een andere mogelijkheid is dat je niet met frames werkt. Als er dan een scrollbar ontstaat, schuift alles mee naar links ipv afzonderlijke delen. Nadeel daarvan kan zijn dat de navigatie verdwijnt.

Je site ziet er trouwens wel strak uit!

Moderator
    Lucas Raggers

Het was een heel geklooi, maar het is gelukt. Niet makkelijk omdat hij met de nieuwe breedte van de tabel weer gaat centreren. Met trial and error is het redelijk gelukt.
    Bedankt voor de truc!!!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.