8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Basket Case

Dit is een goedkope oplossing analoge audio uitgang

Ik had het al genoemd in een andere thread over een wat specifieker onderwerp, maar de vraag komt denk ik vaag genoeg naar voren om het even apart te melden.

Voor degenen die een eenvoudige en goedkope oplossing zoeken om een Apple TV aan te sluiten op de analoge stereo ingang van een versterker of ander toestel is dit mogelijk een uitkomst:

http://dx.com/p/hdv-m612-hdmi-to-hdmi-audio-video-converter-white-153709?item=53

Het is een pass-though kastje voor het HDMI signaal, maar heeft ook een interne DAC die de digitale audio uit het HDMI signaal pakt en dit op een analoge 3,5 mm stereo uitgang zet. Het trekt zijn voeding uit het HDMI signaal.

Wat mij betreft een wat elegantere (en goedkopere) oplossing dan de TOSlink naar stereo analoog oplossingen met aparte voeding.

Wel opletten: het is alleen geschikt voor stereo. Dit is eenvoudig op te lossen door de Apple TV zelf alle vormen van audio naar stereo om te laten zetten (optie in de settings van de Apple TV). En houd rekening met een levertijd van een week of drie.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zie dat je er zelf al goede ervaringen mee hebt, misschien is het handig dat hier te melden:

Audiostream apple TV naar airplay devices

Bijdrager
    koolenboer

@Basket Case.

Bedankt voor de tip!
    Ik heb pas een Xbox One en deze zit via een optische audio kabel verbonden aan mijn Bose 3.2.1.
    De Bose heeft maar een optische (digitale) audio in, waardoor ik mijn AppleTv nog nauwelijks gebruikte.
    Via google kwam ik op dit draadje.
    Ik heb meteen het pass-through kastje gekocht. Zo kan ik mijn AppleTv weer gebruiken en de audio niet meer via de televisie te laten lopen.

Bijdrager
    TBITW
    koolenboer op 20 februari 2014

@Basket Case.

Bedankt voor de tip!
    Ik heb pas een Xbox One en deze zit via een optische audio kabel verbonden aan mijn Bose 3.2.1.
    De Bose heeft maar een optische (digitale) audio in, waardoor ik mijn AppleTv nog nauwelijks gebruikte.
    Via google kwam ik op dit draadje.
    Ik heb meteen het pass-through kastje gekocht. Zo kan ik mijn AppleTv weer gebruiken en de audio niet meer via de televisie te laten lopen.

Ondertussen zal je het kastje van dx wel gehad binnen hebben (ja, de levertijden van dx zijn van andere koek). Dus kan ik het nu wel vragen.

Is het mogelijk audio te streamen naar een apple tv als alleen de versterker aan staat?

Bijdrager
    koolenboer

Is het mogelijk audio te streamen naar een apple tv als alleen de versterker aan staat?

Uhm, nee. Uiteraard moet je apple tv aanstaan……

Bijdrager
    TBITW
    koolenboer op 29 april 2014

Uhm, nee. Uiteraard moet je apple tv aanstaan……

Ja, oke. Maar als de apple tv én de versterker aanstaat..

Bijdrager
    koolenboer

Jep dat werkt:-D

Bijdrager
    TBITW
    koolenboer op 29 april 2014

Jep dat werkt:-D

Thanks!! Ik was niet zeker of ik een Apple TV of een airport express moest kopen.. Maar het zal dus een Apple tv worden!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.